דרום תל אביב
דרום תל אביבצילום: פעילי דרום תל אביב

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי ומשרד הבינוי והשיכון להכרה כאזורי עדיפות לאומית אזורים ב- 7 יישובים שבהם קיימים ריכוזים של מגורי מסתננים.

זאת בהמשך להכרה של ועדת הכספים בקריטריון זה בשבוע שעבר. יישובים המוכרים כאזורי עדיפות לאומית זוכים לתמיכה, סיוע ותמריצים שונים, כדי למשוך אליהם אוכלוסיות חדשות, עסקים ועוד. על פי ההחלטה, אזורים אלה נמצאים בערים: ירושלים, תל אביב, נתניה, בני ברק, אילת אשדוד ופתח תקווה.

באזורים שהוכרו יושקעו כ- 20 מיליון ש"ח סה"כ לביצוע תכנית פיזית-חברתית-קהילתית במקומות אלו - לשיקום וקידום כלכלי-חברתי של תושבי האוכלוסייה הוותיקה ועסקים. כמו כן, חלק מהתקציב יושקע בהקמה ושיקום של מבנים או תשתיות פיזיות במרחב הציבורי.

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבה, "אני מביא היום לממשלה את המלצות ועדת ההיגוי שהקמנו להגדרת אזורי עדיפות לאומית באזורים בהם שיעור המסתננים הוא גבוה. האזורים הללו יקבלו הטבות משמעותיות, וכן, 20 מיליון שקלים נוספים לחיזוקם. אני יודע שהתושבים במקומות אלה חיכו להחלטה הזו הרבה מאוד זמן, גם ראשי היישובים, ואני שמח שהיא יוצאת עכשיו אל הפועל. אני מודה למשרדים שסייעו בכך".

שר הפנים אריה דרעי ציין, "אני שמח שהממשלה תמכה ביוזמה שלנו לחזק את תושבי האזורים הללו שסובלים כבר שנים מפגיעה באיכות חייהם. החלטנו היום לפעול כדי לשפץ ולשקם מבנים שנפגעו באזורים אלה בשנים האחרונות ולסייע לתושבים גם מבחינה כלכלית וגם חברתית. אני יודע כמה התושבים סבלו במשך שנים ומגיע להם שנסייע להם".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מסר, "מדובר בהחלטה חשובה שתאפשר השקעה של עשרים מלש"ח בתכנית פיזית חברתית קהילתית לטובת אזורים הזקוקים לכך מזה תקופה ארוכה. בכך אנו מחזקים את החוסן הכלכלי והחברתי של אותם אזורים תוך חיזוק מעמדם ותדמיתם".

ח״כ מאי גולן שהיתה מעורבת בגיבוש התכנית אמרה לאחר האישור, "מדובר במהלך תקדימי אשר עושה צדק כלכלי וחברתי עם התושבים המקוריים של השכונות, שנפגעו קשות מריכוז המסתננים הבלתי חוקיים בתוך שכונות מגוריהם".

לדבריה, "התקציב שהוקצה יאפשר להשקיע ביד רחבה באותן אוכלוסיות מוחלשות אשר כורעות תחת הנטל שנגרם מאז הגעת המסתננים".