ראש ישיבת ההסדר 'הר עציון', הרב יעקב מדן, דיבר על האחדות במגזר הדתי לאומי ואמר: "טוב לנו - וברגע שטוב לנו אנחנו יודעים למצוא את נקודות המחלוקות ולהתפרק".

את הדברים אמר הרב מדן במסגרת סדרת הרשת 'על רגל אחת ו-4 גלגלים' שיצר אוריאל שאלזון, בה הוא מתלווה לרבנים בציבור הדתי לאומי במהלך נסיעותיהם ומשוחח איתם בשאלות מעולמם של צעירים.

"אני אגיד דבר לא נעים", אמר הרב מדן. "מה שקורה לנו זה זה רק דבר אחד - יותר מידי טוב לנו".

הוא הסביר: "כשהציבור הדתי לאומי הרגיש את עצמו, והרגיש את עצמו בצדק, כציבור נרדף. זה תקופת בן-גוריון. הציבור הזה היה ציבור נרדף. אנשים שלנו לא יכלו להשיג מקום עבודה, אני כילד כשגדלתי בשיכון חילוני קראו לי אדוק-פיסטוק. הכיפה שלי הפריעה לכל האנשים. שם היה ברור לנו שאנחנו ציבור אחד ומלוכד, שאנחנו הולכים ביחד גם אם בראש הציבור הזה עומדים אנשים שאולי היינו מעדיפים אחרים. זהו, זה מה שיש ועם זה הולכים".

לדבריו, "ברגע שהגענו להיות חלק מהשלטון, אנחנו נמצאים במרכז הדברים, אנחנו מרגישים שטוב לנו, אנחנו לא מתביישים בכיפה שעל הראש שלנו, אין לנו בעיה עם העובדה שאנחנו שומרי מצוות להשיג עבודה, טוב לנו - וברגע שטוב לנו אנחנו יודעים למצוא את נקודות המחלוקות ולהתפרק וכואב הלב".

"איך פותרים את הבעיה הזאת, שמצד אחד יהיה לך טוב ומצד שני אתה לא תחפש כל הזמן את הסיבות לריב? אני לא יודע. זאת שאלה גדולה שאנחנו חייבים למצוא לה יחד פתרון", כך הרב מדן.