סמוטריץ', בנט ושקד
סמוטריץ', בנט ושקדפלאש 90

יו"ר סיעת ימינה בכנסת, השרה לשעבר חברת הכנסת איילת שקד, הודפת את הניסיונות לפלג בין בצלאל סמוטריץ לבין בנט ובינה ומעריכה כי אכן 'ימינה' תתמודד בבחירות הבאות יחד.

את השיחה עם שקד פתחנו בסוגיית שחרורו של יונתן פולארד ממגבלות. שאלנו אם ממשלת ישראל עשתה די למענו, שכן במבחן התוצאה האיש ריצה את כל עונשו עד יומו האחרון הן בכלא והן בתקופת המגבלות שהושתו עליו.

שקד משיבה: "נכון שפולארד לא קיבל אף הקלה והשתחרר על פי החוק האמריקאי. הסתיימו חמש השנים של מגבלות, אבל לא נכון שהממשלה לא עשתה. גם אני כשרת משפטים עבדתי בעניין הזה, הממשלה ניסתה, ראש הממשלה פעל, השגריר ואחרים פעלו, אבל בארה"ב לא היו מוכנים לשמוע על הקלות וכך הוא מילא את כל שלושים השנים בכלא וגם את חמש שנות ההגבלות, אבל זו הייתה החלטה אמריקאית. זה לא אומר שהממשלה לא עשתה פעולות".

האם ניתן להבין מדוע הייתה ההתעקשות הזו על מלוא עונשו של פולארד? "זה עניין פנים אמריקאי", אומרת שקד הרואה בהתנהלות זו עניין פנימי הן של משרד המשפטים האמריקאי והן של גופי הביטחון שם.

מכאן נסובה השיחה עם שקד למה שנראה כמאמצים לפלג בתוך 'ימינה'. בהתייחס לטענות שהטיחה השרה מירי רגב כשטענה כי בנט מסתיר את דעותיו החשוכות והגזעניות של סמוטריץ', אומרת שקד כי "ההתקפות האלה על בצלאל וכינויי הגנאי רק נועדו לדעתי רק להסתיר חוסר יכולות ביצוע במשרד".

על אופציית ההתפצלות אומרת שקד: "ממש לא. בצלאל ואנחנו עובדים יחד. ההליכה המשותפת הזו היא נכונה עבור אזרחי ישראל עבור הימין בישראל ועבור הציונות הדתית. נכון שיש הרבה גורמים שמנסים לפלג בדרכים שונות, כולל גורם עלום ששולח מיסרונים נגד בצלאל במגמה לפצל אבל זה לא יעבוד להם. אנחנו משתפים פעולה היטב. ימינה תרוץ ביחד".

האם כדי שהדבר יהיה סגור נצטרך להמתין שוב עד הרגע האחרון? "אני מקווה שזה לא יהיה עד הדקה האחרונה. בסך הכול העבודה שלנו יחד בשנים האחרונות הוכחה כהצלחה. גם בכנסת העשרים עבדנו יחד וגם עכשיו אנחנו עובדים יחד, ואין סיבה שזה לא יימשך".

לדבריה אין כל בסיס גם לטענה או התחושה שבעוד סמוטריץ' יעסוק בענייני ריבונות ומשילות, היא ובנט יעסקו בקורונה וכלכלה: "לא. כולנו עוסקים בכל מה שצריך. משרד התחבורה הוא אחד המשרדים הכלכליים החזקים ביותר שיש וכולנו מקווים שבצלאל יחזור לשם".

באשר לריח הבחירות שבאוויר סבורה שקד כי אין כעת בחירות באופק ואופציית נפילת הממשלה נדחית שכן "גנץ מפגין יכולות התקפלות מפוארות. היום מונה מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי. זה מה שבחרו בכחול לבן למנות. זה די עצוב. עוד ג'וב מיותר. אי אפשר לדעת. נחכה לראות אם יהיו או לא יהיו בחירות".

עוד שאלנו את שקד אודות השתיקה שלה ושל יו"ר מפלגתה, חבר הכנסת נפתלי בנט, לנוכח חשיפת הקלטות נתניהו ורעייתו המשתלחים בהם. האם שתיקה זו מסייעת להם או פוגעת בהם?

"אף פעם לא התייחסנו לרכילויות חסרות בסיס או להקלטות משיחות סגורות. אותנו מה שמעניין זה לא מה נתניהו אומר בשיחות סגורות אלא מה הוא עושה ואיך הוא מנהל את משבר הקורונה והממשלה הזו נכשלה. בכל צומת פוליטי עשינו מה שנכון עבור מדינת ישראל, בלי לתת לרגשות כאלה ואחרים להתערבב.

''אותנו מעניין מה נתניהו עושה ולא מה הוא אומר ובמבחן משבר הקורונה הממשלה המתקוטטת והמסוכסכת הזו נכשלה כישלון חרוץ. זה שמחזיקים את התקציב בן ערובה זו פגיעה קשה באזרחי מדינת ישראל בגלל הויכוחים הפוליטיים ביניהם. אין תרופה לממשלה הזו וצריך ללכת לבחירות".