מלבישים כלבים כמו ילדים
מלבישים כלבים כמו ילדיםצילום: iStock

כלב שיושב בעגלת ילדים ולבוש בבגדים אופנתיים ככל הנראה יסובב ראשים ברוב מדינות העולם, אבל בטיוואן מדובר במחזה שגרתי לחלוטין. קשיים בגידול ילדים גרמו לתושבי טיוואן לגדל כלבים במקום ילדים, עד שכיום גידול חיות המחמד נהיה יותר פופולארי מאשר הילדים עצמם.

נתונים שפרסם משרד הפנים של טיוואן חשפו את מימדי התופעה שיודע כל מי שמסתובב ברחוב- בטיוואן יש יותר חיות מחמד מאשר ילדים. לפי הנתונים, תושבי טיוואן גידלו בשנה האחרונה כ3 מיליון חיות מחמד- קצת יותר מאשר כלל הילדים במדינה מתחת לגיל 14.

הרוב המוחלט של חיות המחמד מורכב מכלבים, אותם מגדלים בטיוואן בצורה הדומה לגידול ילדים בשאר העולם. חלק גדול מתושבי טיוואן מלבישים את הכלבים שלהם בבגדים, מסתובבים איתם בעגלות ילדים ולפעמים אפילו לוקחים אותם לטיולים על גבי מנשאים מיוחדים.

הסיבה העיקרית לריבוי חיות המחמד במדינה קשורה ככל הנראה לשיעור הילודה הנמוך. טיוואן נמצאת בתחתית הדירוג העולמי של מספר ילדים למשפחה עם ממוצע של 1.2 ילדים בלבד. רוב הזוגות בטיוואן מתחתנים רק בגיל 30 ואף למעלה מכך, וחיי העבודה התובעניים פעמים רבות לא מאפשרים למשפחות להרשות לעצמם יותר משני ילדים.

שיעור הילודה הנמוך עלול להוביל בעתיד לקשיים כלכליים וחברתיים, כאשר אחוז הצעירים העובדים במדינה יהיה נמוך מכדי לסייע לאוכלוסייה המזדקנת. מדינה שסובלת כבר כיום ממצב כזה היא יפן בה כרבע מהאוכלוסייה מעל גיל 65. לפי התחזיות, מספר התושבים ביפן עתיד להצטמצם בכעשרים אחוזים בעשרים השנים הקרובות.

על מנת לסייע לכל הקשישים במדינה, יפן מפתחת רובוטים חדשניים שיוכלו להחליף את העובדים הסיעודיים, אם כי עדיין לא בטוח שהטכנולוגיה תצליח למלא את חסרונם מיליוני עובדים. בשנים האחרונות, יפן מנסה להיאבק במחסור בעובדים, וכיום גם עובדים בגילאים 70 לחייהם חוזרים לעבודה. בטיוואן המצב עדיין לא כל כך חמור, אבל ייתכן ובעתיד גם הם יתמודדו מול תופעה דומה, אם כי בינתיים עסקי בגדי הכלבים רק הולכים ומשגשגים במדינה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!