איך להשקיט את הרעש הפנימי וליצור מרחב שקט פנימי?

נדמה שמאז שחר ההיסטוריה האנושית, מדיטציה הייתה הדרך להרגעת הנפש ולהעלאת רמת המודעות.

תוכן שיווקי , ז' בכסלו תשפ"א

יאיר מיכאלי
יאיר מיכאלי
מאי סאביר

אבל מה היא בעצם "מדיטציה"? למה כל כך הרבה אנשים מתלהבים ממנה וחולקים לה כבוד, במיוחד בעת הזו ?

מדיטציה היא תרגול מנטלי שמאפשר לנו לפתח מצבי תודעה שלווים, חשיבה בהירה ואיזון נפשי. היא עשויה לסייע להפחתה של לחץ, מתח, חרדה, דיכאון, כאב, וכאשר מתרגלים אותה במסירות, אפשר אפילו להשתחרר מסבל, לצמיתות.

מדיטציה דורשת מאתנו לשבת בשקט ולהיות מודעים למה שקורה עכשיו, בעצם "להיות במודעות". ברגע שאנחנו במודעות למה שקורה ברגע הזה, כלומר שמים לב לנשימה שלנו, לרגשות שלנו, למחשבות שלנו, לגוף לנו, בו זמנית, אנחנו בעצם עושים שני דברים. אנחנו מפתחים חוסן נפשי ואנחנו גם משקיטים את הרעש הבלתי פוסק שבתוך הראש.

הרבה פעמים אנחנו יכולים לטפל במשהו שמפריע לנו רק כאשר אנחנו יכולים "לשים את האצבע" על הבעיה. רק כשאנחנו במודעות, כאשר אנחנו שמים לב לאותו דפוס חשיבה נסתר שמחבל לנו במצב רוח וגורם לנו לייאוש, תסכול, לחץ, ועצבות, רק אז נוכל להתפנות ולטפל באותו הגורם.

רגש בלתי נשלט הוא ביטוי של מחשבה לא מודעת שמבוטאת בגוף. עצם הישיבה במדיטציה, מאפשרת למחשבות הלא מודעות לצוף ולעלות להכרה. כשהמחשבות שמנהלות אותנו עולות להכרה, אפשר להתבונן בהן ולעצב אותן מחדש.

במקום להאמין לכל מחשבה שלילית שעולה לכם, אתם יכולים לעצור רגע ולשאול את עצמכם - האם זאת האמת?

האם אני חייב להאמין לאותה מחשבה?

האם אני מסוגל שלא להזדהות עם המחשבה ופשוט להניח לה לחלוף?

אי הזדהות עם המחשבות היא אומנות התודעה. מצד אחד למחשבות יש כוח מאוד חזק שמסוגל לרתום את היקום לטובתנו ומצד שני, בצריכה לא מבוקרת, אפשר בקלות ליפול לים התסכול והייאוש.

אם אין לנו זוגיות לדוגמא, ואנחנו מתוסכלים מזה שאנחנו לבד – למעשה, יש מחשבה שאומרת, זה לא בסדר שאני לבד, בגיל הזה הייתי צריך להיות כבר בזוגיות, משהו כאן לא בסדר, וזה ממש מתסכל אותי. אז כמובן שהעובדה היא שאני לא בזוגיות, אך זה שמשהו כאן לא בסדר ואני "בודד" ואני חייב זוגיות כדי לצאת מהתסכול ולהרגיש מאושר, זאת כמובן מחשבה בלבד..

אותו הדבר לגבי חברים, משפחה, בריאות, נראות, תקשורת, וכל בעיה שעולה לכם בראש, וגורמת לכם לסבל וכאב – זכרו שבסופו של דבר אתם מתמודדים עם מחשבה בלבד. ומחשבות ניתן לשנות.

על מנת להשקיט את הרעש הפנימי, עשו לעצמכם הרגל לפתוח את הבוקר עם מדיטציה, היו מודעים למחשבות שחולפות לכם בראש וגונבות מכם את האושר. היו מודעים אליהם והשתחררו מהם. היו נוכחים ברגע הזה. ברגע הזה הכל בסדר 😊

יאיר מיכאלי, מורה למיינדפולנס ואהבה עצמית

ביום שלישי הקרוב יקיים יאיר מיכאלי שיעור משותף עם המאמן גבי דניאל, בנושא: "מיינדפולנס ונוכחות". השיעור בזום, ללא עלות – נרשמים כאן