בנט נגד רגב: "לא צריכים לשנוא לא צריך כל הזמן לחרחר ריב"ערוץ כנסת

יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, מותח ביקורת קשה על ההתנהלות בממשלה בכלל ועל השרה מירי רגב בפרט.

"כל ההתנהלות בצמרת הממשלה היא נוראה. תסתכלי רק על היממה האחרונה, אחד מקים וועדת חקירה ביטחונית, לא כי זו המטרה שלו, אלא כדי לפגוע בשני. השני מקים וועדת חקירה משטרית כדי לפגוע בראשון. ההוא לא מספר. אין פה שום התנהלות", אמר בנט בראיון לערוץ הכנסת.

לדבריו, "שר אחרי שר כשאתה מסתכל מה הם עושים במשרדים, לא כולם אבל חלקם, לוקחים משרד משרד משמעותי וביצועי, למשל משרד התחבורה שבאמת הוא משרד קריטי לעתיד ישראל, פריסת הכבישים, תחבורה ציבורית, זה יקבע אם נהיה בפקקים עוד 20 שנה או לא, והופכים את זה למכונת ג'ובים. זה איום ונורא. וכל יום אנחנו רואים איך לוקחים משרדים מאוד חשובים לכולנו כאזרחים והופכים אותם לגוף יחצנות, מבטלים יוזמות רק כי הן של השר הקודם".

לטענות רגב כי סמוטריץ' הרס את המשרד השיב בנט, "זה מאוד מאוד מצער כששר מגיע והוא לא מבין שיש לו אחריות ממלכתית והוא עולה ואומר 'כן. מבחינתי זה ג'ובים לחברי מרכז זה בסדר. נעשה מזה פוליטיקה'. מה זאת אומרת נעשה מזה פוליטיקה? זה העתיד שלנו. מהכל עושים פוליטיקה? ועכשיו אנשים יהיו בפקקים ותחבורה ציבורית חלשה בגלל ג'ובים ומשחקים פוליטיים? וככה בהרבה מאוד משרדים. כל נושא התעסוקה היה תקוע חצי שנה בגלל ריב קרדיטים. מיליון אנשים יושבים בבית, לא עוברים הכשרות מקצועיות בגלל שהתקציב תקוע. אין בן אדם שלא יודע למה התקציב תקוע. נטו פוליטיקה. לא ראיתי דבר כזה. אנשים אמיתיים נפגעים מזה".

הוא ציין כי אינו מתכוון לביקורות להפריד בינו לבין האיחוד הלאומי. "השותפות עם בצאלאל היא שותפות עד הסוף. בצלאל היה שר תחבורה לכל הדעות מעולה. הוא לא קם בבוקר ואמר אני שר של הימנים או השמאלניים, שר של אשכנזים או ספרדים".

"התקווה שלי, ואני רואה שהציבור כבר מבין, שעוד לפני העמדה הפוליטית הם שואלים עוד שאלה אחת, האנשים האלה באים לעבוד בשביל עצמם או בשביל המדינה? זאת השאלה הבסיסית. בשביל הפוליטיקה והיחצנות והקידום שלהם, או בשביל הביטחון שלנו, הכלכלה שלנו, הפרנסה שלנו, הבריאות שלנו. כשאני רואה איפה מדינת ישראל נמצאת כרגע, בפן הכלכלי, פגשתי כרגע בחוץ תיכוניסטים שבאו מחיפה, סתם שמונה חודשים הם בבית. באמת סתם. הנחתי תוכנית איך פותחים את מערכת החינוך בלי סיכון אפידמיולוגי".

בנט האשים כי ראש הממשלה לא קיבל את התוכניות שהציע רק משום שהגיעו ממנו. "כל עוד הייתי שר ביטחון לא הייתי זקוק לאישור של אף אחד, פשוט יישמתי. לא חיכיתי לאישור - הקמתי את המלוניות, הבאתי את חטיבת הצנחנים לבני ברק, הבאתי את מיי הריטג' נגד עמדת משרד הבריאות ונגד עמדת משרד ראש הממשלה. אבל למה אין עוד 20 או 50 חברות? למה אין תחרות? למה יש מונופול?".

לדבריו הוא ניסה לפנות לראש הממשלה הרבה מאוד פעמים. "לצערי ביקשתי כמה וכמה פעמים בשנה האחרונה להציג בפני ראש הממשלה רק את התוכנית למניעת הגל השני, ועכשיו הגל השלישי. זה לא עניין אותו".

בנט מסתכל מהצד על הסכסוכים בין הליכוד וכחול לבן. "כך לא בונים שותפות. זה כאילו שניים שמתחתנים ואיך שהם נכנסים לבית רק פוגעים אחד בשני. למה? לא אכפת לכם מאיתנו? לא אכפת לכם מתלמידה בכיתה ז' שעוד לא פגשה פעם אחת את החברים שלה לכיתה? לא אכפת לכם מבעל חנות מנתניה שאתמול סיפר לי שהוא סוגר את החנות אחרי עשר שנים, כי לא נותנים לו לעבוד? לא אכפת לכם? רק פוליטיקה כל הזמן? למה באתם לפוליטיקה? לכבוד? לכסף? כוח?".

בנט שב ותקף את שרת התחבורה מירי רגב. "אני נולדתי למשפחה של עולים. הוריי גדלו בארה"ב, הם לא ידעו עד שגדלתי, ואז הם שאלו מה זה ספרדי ואשכנזי? כל היום לריב, כל היום לסכסך? יש עדות, יש מורכביות, אבל אנחנו לא צריכים לשפוך שמן על הדבר הזה, אנחנו צריכים לחגוג את ההבדלים בינינו. יש אנשי ימין, שמאל, אנחנו לא צריכים לשנוא לא צריך כל הזמן לחרחר ריב".

הוא הגיב להקלטות של ראש הממשלה בהן הוא כינה אותו 'כלב קטן' . "אני אחיה עם זה. לימדתי את ילדיי על כל עלבון חיצוני לנפנף ולא לקחת ללב. לא באתי לפוליטיקה בשביל אדם כזה או אחר, באתי בשביל כל הציבור הישראלי. מה שהוא אמר בשיחה פרטית שהוקלטה לפני 5 או 10 שנים לא זאת הבעיה. הבעיה היא שכבר שנה, למעשה שנתיים, מדינת ישראל כולה משועבדת לפוליטיקה. של כל הממשלה הזאת. זה איום ונורא. הממשלה הזאת רק עוסקת בפוליטיקה והיא צריכה לעבור כמה שיותר מהר".

בנט הגיב לדבריו של ח"כ משה גפני שאמר כי הוא אינו אלטרנטיבה לנתניהו. "אני לא מתרגש ממילים ואני חייב להגיד שאני משרת את כל הציבור בישראל, וכשהפלו לרעה את הילדים החרדים, יש עתיד נתנו קייטנות לכולם חוץ מהחרדים, הדבר הראשון שעשיתי כשר חינוך דאגתי לפתור את האפליה הזאת. בקורונה כשהם עצמם, כולל אותו ח"כ, לא הגיע לשטח, ואני חרשתי את בני ברק, ביתר ומודיעין עילית. אז אני נגד כל אפליה. אני רואה את אזרחי ישראל".