הרב מנחם פרל והרב דוד לאו
הרב מנחם פרל והרב דוד לאוצילום: מכון צומ״ת

ראש מכון צומ"ת הרב מנחם פרל נפגש עם הרבנים הראשיים לישראל - הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף.

במהלך הפגישות העניק הרב פרל את הספר החדש מסדרת 'תחומין' (כרך מ') אשר עוסק ברלוונטיות שבעולם ההלכתי ונמצא בקונצנזוס של בתי המדרש. בספר ניתן למצוא מספר רב של חידושים הלכתיים מעניינים אשר תורמים רבות לעולם התורה והחדשנות. 

במהלך הפגישה התייחס הראשון לציון לסערה שהתחוללה סביב הרב אליעזר מלמד. הרב יוסף סיפר על הקשר החם עם הציונות הדתית והזמין את הרב פרל להתייעץ עימו בכל סוגיה הלכתית וציבורית שמגיעה לפתחם של אנשי צומ"ת. בנוסף סיכמו הרבנים על כתיבה מאמרים לספר תחומין כרך מ''א. הרב יוסף סיכם עם הרב פרל שיכתוב מאמר הלכתי בנוגע למעליות שבת חדשניות ופטנט צומת בנושא.

הרב מנחם פרל מסר בסיום המפגש: "עם התקדמות הטכנולוגיה בעקבות מגפת הקורונה, אני מבקש להזמין את כלל הציבור הלומדים והלומדות לשלוח מאמרים בתחומי ההלכה שמתחדש בהם דבר עקב השינויים בתרבות, בחברה, בכלכלה ובפרט בטכנולוגיה".

במהלך הפגישות נבחנו שלל נושאים הלכתיים בתחומי הטכנולוגיה הנוגעים לכל בית מישראל, ביניהם פרויקט 'E טבילה' למבודדי הקורונה.

עם התפרצות נגיף הקורונה לפני כשנה, עלו סוגיות הלכתיות רחבות היקף בכל הנוגע להתמודדות עם המצב בהיבטים הלכתיים וביניהם טבילת כלי אוכל שיוצרו בחו"ל החייבים בטבילה במקווה כשר.

לפי רוב הדעות מדובר בחיוב מהתורה אך אין אפשרות למבודדי הקורונה ללכת לטבול את הכלים החדשים. מכון צומ"ת מצא לכך פתרון מעשי ופשוט מאוד: מכירת הכלים באופן זמני לגוי. הרב הראשי עודד פעילות זו וציין שגם הרבנות הראשית נתנה שירות זה בערב פסח האחרון.  

הרב מנחם פרל הודה לרבנים על הפגישות: "מכון צומ"ת רואה צורך בלמידת צרכי המגזר כיום ובהתייעצות עם מנהיגי הציבור על המשך פעילות המכון, זאת על מנת לאפשר פיתוח מוצרים חדשניים שיתאימו לעולם הטכנולוגי הביתי המתקדם, יחד עם עולם ההלכה".