אל תסמכו על החיידר, צרו קשר עם הילד
אל תסמכו על החיידר, צרו קשר עם הילדצילום: איסטוק

על רקע השבר החינוכי בעקבות הקורונה והישיבה הממושכת בבית, נשא רבה של מודיעין עילית הרב מאיר קסלר דברים להורים והפציר בהם שלא להסתפק בעבודת המוסד החינוכי אלא יש להעמיק את הקשר האישי עם הילדים.

נאומו נמסר באמצעים דיגיטאליים במסגרת סדנאות החינוך שהתקיימו על ידי מרכז 'האזינו' במהלכן הוענקו כלים חינוכיים להורים ומחנכים כאחד.

הכינוס נפתח בשיחתו הנוקבת של רבה של מודיעין עילית הרב מאיר קסלר שהציב כמה נקודות מרכזיות להציל ולשמור על ילדינו בתקופה מאתגרת כזו.

תחילה התייחס לאפקט הקורונה שתפסה את העולם לא מוכן. "הנקודה החשובה מאוד היא להכיר במציאות, פעם חשבנו שאנחנו יכולים לתכנן את החיים שלנו, את השבוע או החודש, אנחנו יודעים היום שזה מצחיק כי אי אפשר לתכנן כלום. מה שכן, זה לצפות שלפחות היום הזה יעבור עלינו בהצלחה, עם תשומת לב, עם סוף מעשה במחשבה תחילה, לשבת ולדבר עם האשה על המצב של הילדים, מה אנחנו צריכים לעשות מחר, בשביל שירגישו יותר טוב, 'אדם נידון בכל יום'".

בדבריו עורר על הצורך של ההורים לעקוב אחר התקדמות ילדיהם גם בהיותם במוסדות החינוך. "אנשים חושבים שהילדים עולים על הרכבת והיא נוסעת, יש קטר, אנחנו מציידים אותם עם צידה לדרך, והקטר מוביל, ולמרות שיש תחנות, עליות או מורדות, באיזה שהוא מקום כבר איננו אחראים, ככה התרגלנו... אך זו טעות ביסודה, זוהי הזדמנות להרגיש יותר סיפוק, וככל שמתאמצים יותר לשים לב לכל ילד וילדה, מצליחים לעקוב ולהכוין מראש, וכשמזהים משהו לא תקין, לא צריך להראות עצבנות לנערים ולנערות שלנו, אבל צריך לפקוח עיניים ולדעת בכמה שעות ובכמה ימים מתרחש הדבר".

"אפשר לעשות יותר, לפקוח עיניים על מה שקורה אצלנו בבית, להיות יותר חרוצים עם רעיונות יצירתיים בשביל לעזור לילדים למלאת את הזמן, להתייעץ עם האנשים הראויים, ולהצעידם בדרך המלך".