ח"כ אוסנת מארק
ח"כ אוסנת מארקצילום: ערוץ 7

חברת הכנסת אוסנת מארק תוקפת בחריפות את מהלכיו האחרונים של שר הביטחון וראש הממשלה החילופי בני גנץ כאשר בחר להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות.

"מתברר שאת גנץ מעניין רק ההישרדות הפוליטית שלו והמאבקים בתום המפלגה שלו. זה בא לידי ביטוי בכך שכדי לרצות את שר המשפטים הוא מזגזג כל הזמן", קובעת חברת הכנסת מארק ומוסיפה: "לאזרחי ישראל ברור שהוא לא מבין בכלכלה ולא בהרבה תחומים ולא יכול להיות ראש ממשלה.

''ראש הממשלה צריך לעשות הכול כדי לצאת לבחירות, ואני מקווה שאחרי הבחירות נוכל להקים ממשלת ימין חזקה שתיתן מענה לציבור כי מה שעושה גנץ בימים האחרונים זה טרלול המערכת נגד מה שהוא הבטיח לציבור הבוחרים שלו. הוא לא עומד ולו בהבטחה אחת".

"ההשערה שלי היא שכחול לבן חברו לממשלה של הליכוד רק כדי להפיל את נתניהו ולא כדי להילחם על הקורונה. אדם שלא העביר תקציב אחד יש לו ביקורת על הכלכלה שלפני הקורונה, שהייתה חזקה ואיתנה והיא הישג של נתניהו".

לדבריה של ח"כ מארק, אנשי כחול לבן "נכנסו כסוס טרויאני. ניסנקורן מנסה לפצל את כחול לבן לשניים רק כדי להחיות את מפלגת העבודה. אנחנו שומעים את הקולות ומדברים עם בחרחי כחול לבן. אני יודעת בוודאות שגנץ לא שלם עם הדרך של שר המשפטים. גם אם יהיה פיצול בכחול לבן אין מנוס מהליכה לבחירות, ואני בטוחה שהגוש הימיני יקבל הרבה מנדטים ונגיע לסיטואציה של הקמת ממשלת ימין בקלות".

לנוכח מצבה העגום של 'כחול לבן' בסקרים לא ברורה ההחלטה להקים את ועדת הבדיקה לצוללות, וח"כ מארק מנסה להסביר את ההיגיון שמוביל את גנץ למהלך הזה, אך בראשית הדברים היא קובעת כי מדובר בועדת הבדיקה ללא שיניים. "אנשים לא יגיעו ואין שום סנקציה לפעול נגדם".

באשר לעצם הבחירה של גנץ במהלך היא אומרת: "ערב לפני כן הוא סגר דברים עם ראש הממשלה לא על דעת שר המשפטים שמנהל אותו והוא היה צריך לשלם במזומן ועשה את זה בדמות הועדה בראשות השופט בדימוס סטרשנוב וגם על זה יש לי מה לומר כי אם גנץ באמת חושב שהוא מקים ועדה בלתי תלויה אז בוודאי שאין מה לשים בראשה את השופט סטרשנוב ששמענו את הציטוטים שלו על נתניהו".

"אין לוועדה הזו שום אחיזה במציאות. הוא היה צריך לשלם משהו לניסנקורן ולא מעבר לזה", אומרת מארק וכשהיא נשאלת מדוע הליכוד נזעק בשעה שנתניהו טוען שאין מה להסתיר בפרשה, היא משיבה: "הקמת הועדה הזו היא שערורייה כי יש כאן את היועמ"ש, שהם מצדדים בו ושומרים עליו כל הזמן, והוא אמר את דברו, אז מה קרה? פתאום דבריו הם לא כמו שצריך? הרי הוא אמר שאין לנתניהו חלק בפרשה? לא ייצא מזה כלום כי כולם יודעים שהכול נבחן כבר ועבר עשרות מסננות. אם היה דבר קטן שבקטנים שאפשר היה להדביק לנתניהו היו עושים את זה, אבל מבינים שאין לזה שום בסיס".

על הטענה המוטחת בנתניהו בעקבות מידור גנץ ואשכנזי סביב הנסיעה לסעודיה, אומרת מארק כי היא לא יודעת אם אכן נתניהו יידע או לא יידע את גנץ "כי עם גנץ אי אפשר לדעת אם הוא מדבר אמת או לא, אבל אם ראש הממשלה החליט שלא צריך ליידע אותו אני סומכת על שיקול הדעת שלו. אולי הוא לא סומך עליו. גם אני לא סומכת על גנץ. אני לא חושבת שראש הממשלה צריך ליידע את שר הביטחון בכל דבר.

''בסופו של דבר אני יודעת שראש המשלה הוא המבוגר האחראי היחיד כאן ששומר על האינטרסים של ישראל. מביא הישגים כלכליים ביטחוניים ודיפלומטיים והוא האדם היחיד שיכול לתת לנו מענה ואם הוא החליט שלא צריך ליידע אותו כנראה הייתה לו סיבה מוצדקת לכך".