בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Official White House Photo by Shealah Craighead

זוכה פרס נובל לשלום, הלורד דייוויד טרימבל, הגיש היום (שלישי) את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבלת פרס נובל לשלום, יחד עם השייח׳ מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו-דאבי.

הלורד טרימבל, השר הראשון של צפון אירלנד, זכה בפרס נובל לשלום בשנת 1998 בשל מאמציו למצוא פתרון של שלום לסכסוך בצפון אירלנד.

בהתאם לכללי ועדת פרס נובל, היות וטרימבל הינו זוכה פרס נובל לשלום, החלטתו להגיש את מועמדותו של ראש הממשלה נתניהו תביא את הוועדה לדון בנושא.

נתניהו הוזמן לביקור רשמי בבחרייןדוברות

אמש שוחח ראש הממשלה נתניהו עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה. השניים דנו על חיזוק הקשרים בין המדינות.

ראש הממשלה נתניהו אמר בתום השיחה, "״שוחחתי עכשיו עם יורש העצר של בחריין הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, שיחה שנייה שלנו, מאוד ידידותית".

"שנינו מאוד נרגשים מהעובדה שאנחנו יכולים להביא את פירות השלום לעמים שלנו ולמדינות שלנו בזמן קצר מאוד. ולכן, הוא גם הזמין אותי לבוא בזמן הקרוב לביקור רשמי בבחריין - אני אעשה זאת, בשליחותכם, בחפץ לב", הוסיף נתניהו.

נתניהו סירב להתייחס אתמול בישיבת סיעת הליכוד לביקור הבזק שקיים ביום ראשון בסעודיה בו נפגש עם בכירים במדינה. "לא התייחסתי לדברים כאלה במשך שנים ולא אתחיל בזה עכשיו. במשך שנים לא חסכתי שום מאמץ כדי לחזק את ישראל ולהרחיב את מעגל השלום", אמר ראש הממשלה.