מעצר מחבל. ארכיון
מעצר מחבל. ארכיוןצילום: דובר צה"ל

לאונורה פרידמן שנפצעה בפיגוע באילת לפני כחמש שנים, עצרה את שחרורו של המחבל נדאל ג'בארין שביצע את הפיגוע.

פרידמן גילתה דרך מערכת המידע לנפגעי עבירה על כך שהמחבל הגיש בקשה לשחרור מוקדם. "ניסיתי לברר מה אפשר לעשות בנושא כדי למנוע ממנו להשתחרר מוקדם. הגעתי לעו"ד חיים בלייכר שעשה עבודה נפלאה ועזר לי בכל מה שהוא יכל לעשות".

"כשראיתי את הבקשה הייתי בשוק וכמובן מאוד מתוסכלת", סיפרה. ''הוא גם ככה קיבל בעצם כלום בעונש שלו, ובדיון התאדו כל ההוכחות פתאום. מאוד התייחסו לכך שהסכין הייתה הכי קטנה מתוך הסכינים שהיו ברשותו, אבל לא התמקדו בזה שהיא הייתה הסכין הכי חדה, שיכלה לעשות הכי הרבה נזק".

בפיגוע שארע ב-29 באוקטובר 2015 הגיע המחבל חמוש בסכין לתחנת אוטובוס בעיר אילת ודקר את פרידמן בכתפה בעת שחיכתה בתחנה. פרידמן החלה לצעוק והמחבל נמלט אך זמן קצר לאחר מכן נתפס ונעצר. בחקירתו הודה כי תכנן לבצע פיגוע נגד יהודים ואף טען שהושפע מסרטוני פיגועים שהתפרסמו בכלי התקשורת.

"בנס נכנסתי יותר אל תוך התחנה ובעצם עמוד השדרה שלי היה מוגן כך שהדקירה לא פגעה בו, אבל בכל זאת יש טיפולים וכאבים והתמודדויות אחרי אירוע טראומתי כזה. החיים שלי לא דבש כמוהו. הוא השאיר לי טראומה לתמיד, ומאז החיים שלי הם לא אותם חיים", משתפת פרידמן.

כפי שפורסם, פרידמן פנתה באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" כבר בחודש יוני לוועדה והביעה את התנגדותה לשחרורו המוקדם של המחבל.

בבקשה נימק עו"ד בלייכר כי "המחבל הורשע בעבירה חמורה ביותר עם נסיבות מחמירות ביותר. מנעד הענישה הקיים גבוה בהרבה מאשר העונש שהושת בפועל על המחבל, עונש של 6.5 שנים בלבד. קיצור מאסרו של המחבל תהווה פגיעה חמורה באמון הציבור במערכות החוק והצדק".

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה ודנה בבקשת המחבל לשחרור מוקדם. עורכת הדין אשר מייצגת את המחבל משכה במהלך הדיון את הבקשה. בלייכר מסר בתגובה: "אנו מקווים שתרמנו את חלקנו להסרת החרפה לכך שהייתה קיימת למישהו מחשבה על שחרור מוקדם של המחבל. אנו נמשיך לעקוב על מנת למנוע ניסיון נוסף של שחרור מוקדם של המחבל שגם כך קיבל עונש מגוחך על מעשיו".