אילוטרציה
אילוטרציהistoxk

חודש כסלו מפציע ובו הלילות הארוכים והשינה משובחת כדת נפש משיבת. האות של כסלו הוא האות 'ס' - אני ישנה וליבי ער.

אנחנו נישן, נתכרבל תחת כנפי השכינה וריבונו של עולם יכסה אותנו בסמיכה ויברא לנו ישועה.. אולי לא ידעתם, אבל גם כשאנחנו ישנים, אנחנו מתחדשים. כמה אופטימיות מקופלת בתוך המציאות הביולוגית הזאת. אפילו בזמן השינה, אנחנו בתנועה.

מידי לילה אנו גדלים כעשרה מילימטרים, ו"מתכווצים" חזרה למחרת בבקר. גם בלוטות הטעם מתחלפות מידי שבוע, והציפורניים - מידי חצי שנה. עצמות חדשות נבנות לנו כל עשר שנים, ותאי הלב שלנו מתחלפים מדי עשרים שנה. יש דינמיות. יש תנועה קדימה. מידי יום אנו יכולים להחליף את עורנו, כפשוטו, ולהפוך לאדם שמח יותר. לב טהור ברא לי אלוקים - המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית. הכול פתוח, עוד לא מאוחר.

לגוף יש שפה משלו. זה נכון אצל הפרט ואף לגבי תנועה של חברה. פעם, לפני שנים רבות, כשהייתי צעירה בימים, היינו רוקדות ריקוד בשורות או במעגלים- הורה, או ריקוד תימני וכדומה. אנחנו נענו קדימה. דוך. בלי מודעות פנימית עמוקה שלעיתים משתקת את התנועה. היום ,אם תשימו לב ,הבנות רוקדות ריקוד בו עמוד השדרה מתפתל לגוף יש אמירה פנימית. הבנות הצעירות של ימינו מספרות בתנועה שלהן סיפור אחר לגמרי. הדרך פתלתלה, דרך של עליות ומורדות. והן נאלצות להסתלסל סביב סבך עבה ודביק של ספקות ותהיות ותמיהות.

תקופת הקורונה מאתגרת מאד את ממסד הדייטים. אין כל כך איך להיפגש. עם מסיכה - נפספס את החיוך ואת גומת החן שמצדיו. במרחק 2 מטר - נפספס את מנגינת הנפש של האדם שנמצא ליד, את האינטונציה. ואין כל כך איפה. בתי קפה, ושאר מקומות המגש סגורים. גם אין כל כך מתי. סגר מתמשך ואיומים על סגר לילה.

המפגש האלקטרוני תופס מקום של כבוד, כמו בפרויקט 252 המבורך, ובו החלק הדומיננטי הוא הויזואל. יש פה מורכבות. בהכרות באמצעות הרשת, נושא דימוי הגוף הוא מרכזי. במחקר עדכני, נמצא שאצל גברים ונשים הפעילים באפליקציות ההיכרויות DATING APPS המקוונות באינטרנט, ישנה נטיית סיכון מוגברת להפרעות אכילה.

בין השאר, דווח על שימוש בתרופות להקאה, תרופות לדיאטה וגם צום כדי לרדת במשקל. אצל גברים, נפוצים נטילת תוספים לבניית שרירים ושימוש בסטרואידים אנבוליים. המחקר מבוסס על סקר בקרב כאלפיים בגירים בארה"ב, והוא התפרסם לאחרונה בכתב עת רפואי העוסק בהפרעות אכילה. כרופאה, זה מטריד. הפרעות אכילה הן מהמסוכנות ביותר, והפרידה מהן סבוכה עוד יותר.

אבל כל הסיפור הזה לא מתחיל בדייטים. הוא מתחיל עוד בילדות. לפי מחקר שנערך לפני חמש שנים, כמעט חמישים אחוז ממטפלי הילדים בבריטניה פוגש סוגיות הקשורות לדימוי גוף כבר בגיל שש עד עשר. בעקבות ממחקרים דומים, יש תקנות בריאות המנחות שלא להעסיק דומגניות עם BMI מתחת ל19, ואוסרות שימוש בפוטושופ בפרסומות.

כאשר פונות נערות ובמבקשות טיפול הורמונלי באקנה או בשיעור יתר באמצעות גלולות, אני משתדלת לשדר להן שהחיוך ומבע הפנים הם בעצם הכי חשובים. הם המראה לנפש. ודווקא זה עלול להיפגע בנשים שכבר חוו מסע חיפושים מתיש, כאשר היציאה לדייט נתפסת כמטלה. חסרה ההתלהבות הבראשיתית שליוותה את הפגישות הראשונות, והחיוך נקבר תחת ערימת אכזבות . אחד מהדברים שמקשים על קשר הוא כשהבחור או הבחורה מגיעים בחסך אנרגטי, עם מבע המבטא את הייאוש ואת מהמטען הכבד של אכזבות חוזרות ונשנות.

יש היום טיפול קוסמטי באמצעות הזרקת בוטוקס שנמצא יעיל בהרפיית השרירים מקרבי הגבות. וזאת לא בדיחה. הטיפול הזה הוא לכאורה רק קוסמטי, אך התברר שהוא יעיל גם בטיפול בדיכאון. המראה החיצוני משפיע על מנגינת הנפש. כמו שאשה שמרגישה טוב עם המראה שלה מקרינה חיוניות ובטחון, כך יישור של קמטי ההבעה באזור של מקרבי הגבות מוסיף שלווה פנימית ואנרגיות טובות. הפנים משפיע על החוץ וכך גם החוץ על הפנים. וכידוע- אחרי המעשים נמשכים הלבבות.

כך לגבי צבע לבוש. לדעתי, צבעוניות בלבוש- היא חיונית כדי לרומם את הנפש ולחייך אל העולם. היתה לי מזכירה מקסימה, שהיתה מגיעה לעבודה מידי יום בבגדי שחור. שדלתי אותה להוסיף שרשרת צבעונית או נעל מעניין או ז'קט אופנתי. וראו פלאים - לאחר מספר חדשים היא הודיעה לי שהיא מפסיקה לעבוד כי היא עוברת לעיר במרכז לרגל חתונתה.

בחורף הזה ,נלבש כולנו לבן. זה חייב לקרות, והרבה.. אסור לנו להשלים עם המציאות של עשרות אלפי רווקים בציבור שלנו. ריבונו של עולם רוצה לספר לנו פה סיפור, ואנחנו צריכים לפענח אותו ולתת לו מענה. טוב עשו צוריאל גביזון וגבי דניאל – יוזמי פרויקט 252 שהרימו את הכפפה, ובעיקר את המודעות, וקדמו שנות דור את הגישה לבניית זוגיות, עם מעטפת מעצימה ומחבקת.

ואנחנו מצדנו מבקשים רק בקשה קטנה - שמחולל הניסים יצבע לנו את החורף האפלולי בלבן בוהק.