תושבי מצפה כרמים
תושבי מצפה כרמיםצילום: דוברות

בית המשפט העליון יקיים דיון נוסף בהחלטה לפנות את היישוב מצפה כרמים.

הדיון יתמקד בשאלה מהן אמות המידה המשפטיות לבחינת עקרון תום הלב.

בחודש אוגוסט האחרון קבע בית המשפט העליון כי יש לפנות את בתי היישוב מצפה כרמים בתוך שלוש שנים - תוך מתן חלופת מגורים לתושבים.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, לא אופטימי לקראת הדיון הנוסף: "לצערנו בית המשפט הוכיח לכל אורך הדרך כי פסיקותיו פוליטיות מבית המדרש של השמאל. אין לנו ציפיות מהשופטים.

''יש לנו דרישות חד משמעיות מנבחרי הציבור שהם היחידים שנושאים באחריות ועליהם להביא תשובה מעשית הולמת שתרסן את בג"ץ, תשאיר את מצפה כרמים במקומו ותחזק את ההתיישבות", אמר גנץ.

דורון לשם, תושב 'מצפה כרמים' ודובר היישוב

מתושבי מצפה כרמים נמסר: "אנו שמחים על ההחלטה לקיים דיון חוזר. ברור כי הפסק שניתן בענייננו על הריסה ופינוי הישוב בשנית, ניסה לקבוע אמות מידה חדשות לנושא 'תקנת השוק' בו מחפשים לבחון את תום הלב של פקידי המדינה אי שם בשנות השמונים. נעשה לנו עוול נוראי ובית המשפט לא נתן משקל ראוי לפגיעה הקשה במשפחות.

''אנו מצפים שבדיון המורחב יקבל בית המשפט את פסק דינו של בית המשפט המחוזי, שבחן לעומק את הנושא ומצא כי המדינה ותושבי הישוב התנהלו בתום לב הנדרש על מנת להשאיר את הישוב במקומו ולא להחריבו בשנית", הוסיפו התושבים.

כאמור, שופט העליון יצחק עמית החליט לקיים דיון נוסף בעקבות בקשה שהגישו שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים אבי ניסנקורן. "יש מקום לפנות לבית המשפט בבקשה לקיים דיון נוסף", כתב גנץ ליועמ"ש מנדלבליט.

"פסק הדין מוביל לתוצאה קשה של פינוי יישובים שהועברו למצפה כרמים במעורבות מלאה של גורמי המדינה. ראוי לבקש מבית המשפט לשקול שנית את החלטתו", הוסיף גנץ.

רותי דוד, תושבת מצפה כרמים

רותי דוד, תושבת מצפה כרמים, קיבלה את הבשורה הקשה על החלטת בג"ץ לפנות את מקום מגוריה בדיוק כשחגגה בת מצווה לבתה. "הייתה תחושה מאוד קשה של טלטלה", סיפרה דוד לערוץ 7 בחודש שעבר.

היא נזכרה בחוויה קשה נוספת שעברה בחייה. "לפני 23 שנה בשיוק התהלכתי לי ברחבות בן יהודה לפגוש חברה", סיפרה. "נשמע פתאום קול אדיר ופיצוץ גדול ואני נפצעתי. זה היה שלושה מחבלים מתאבדים".

דוד תיארה: "הייתי ארבעה וחצי חודשים בבית חולים, עם כוויות לא פשוטות בכל הגוף. היה לי שיקום ארוך".

היא הגיעה למצפה כרמים יחד עם משפחתה לפני יותר מ-15 שנה "אחרי ששמענו על המקום גם בעקבות עבודה ונשארנו. לפני שבועיים חגגנו בת מצווה לבת שלנו ואיך שהגיעו האורחים שמענו את הבשורה הקשה על פינוי המצפה בתוך שלוש שנים. הייתה תחושה מאוד קשה של טלטלה. של חוסר היגיון שבא לעולם. המצפה הוא בית לכולנו, הילדים והקהילה, והרגשתי מן בגידה".