יוסי דגן ויועז הנדל
יוסי דגן ויועז הנדלצילום: רועי חדי

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף היום (שלישי) את שר התקשורת יועז הנדל שלטענתו לא כלל את יהודה ושומרון ב"תוכנית הסיבים" לפריסת אינטרנט מהיר בכל רחבי הארץ.

כחלק מהתוכנית תונח תשתית לסיב אופטי שתאפשר גלישת אינטרנט במהירויות גבוהות. מכיוון שחברת בזק טוענת שחיבור הפריפריה לתשתית אינו כלכלי עבורו, הוקמה קרן ממשלתית אשר תסבסד את הנחת התשתית באזורי הספר.

דגן טוען כי על פי החלטת שר התקשורת יתועדפו כל יישובי הגבול מעוטף עזה דרך הנגב, הגליל והערבה, מלבד יישובי יו"ש אשר גם הם יישובי ספר בצמוד לרשות הפלסטינית בדיוק כמו עוטף עזה ויישובי הספר האחרים.

ראש המועצה האזורית שומרון פנה במכתב דחוף לשר הנדל: "לתדהמתי התברר לי כי בהחלטה תמוהה ביותר בחר משרד התקשורת לתעדף את כלל אזורי הספר במדינת ישראל - חוץ מאזור יו"ש אשר איננו מתועדף".

"דבר זה אושר הן על ידך בפני והן בכתב ע''י יועצך בפני המועצה האזורית שומרון", הוסיף דגן, ''לא ייתכן שמשרד התקשורת של מדינת ישראל יחרים בצורה ברורה חצי מיליון אזרחים של מדינת ישראל''.

בסיום פונה דגן לשר הנדל ואומר: "אני קורא לך להפוך את ההחלטה משום שאחרת אתה גוזר על יהודה ושומרון בעוד שלוש שנים להיות שנות דור אחורה. וזאת בזמן שגם כך יו"ש סובלת מבעיית תשתיות קשה''.

מלשכת שר התקשורת נמסר בתגובה: ''לצערנו יוסי דגן לא הצליח להבין את הרפורמות בשוק התקשורת. תושבי השומרון לא זקוקים לאוויר בתקשורת אלא לתשתיות תקשורת. מה שכתב זה גיבוב של פרטים לא נכונים. אין ביניהם לבין המציאות שום קשר.

''מציעים לו לפנות לחבריו ראשי המועצות באיו"ש שנהנים מהמהפכה בשוק התקשורת, למען רווחת תושביהם. הם יסבירו לו על עבודת משרד התקשורת ואיך מקדמים תשתיות.

''רק השבוע חוברה העיר מעלה אדומים לסיבים אופטיים, אריאל בדרך, בזק ושאר החברות קיבלו רישיון כדי לתת שירות באיו״ש אחרי 36 שנה. שר התקשורת מציע למועצה לקחת פרויקטור לעניין שמבין בתחום התשתיות'', לשון התגובה.

ממועצה אזורית שומרון נמסר בתשובה: "על פי התגובה כנראה שבמשרד התקשורת שכחו אמת מה היא".

"בכדי לדייק את העובדות: הערים אריאל ומעלה אדומים חוברו לתוכנית הסיבים משום שמדובר בישובים גדולים שחיבורם לתשתית הסיבים האופטיים כלכלית לבזק. הבעיה נוצרה בישובים הקטנים שחיבורם לתשתית הסיבים אינה רווחית לבזק דוגמת יישובים בערבה בגולן וביו"ש ועל כן משרד התקשורת הקים קרן ממשלתית שתסבסד את החיבור של ישובים אלו לתשתית האינטרנט המתקדמת, אלא שבהחלטה תמוהה כאמור הוחלט להדיר את יו"ש", טוענים במועצת שומרון.

"מועצה אזורית שומרון והמחנה הלאומי כולו ייאבקו ויסכלו את ההדרה הזו שכמוה אין באף משרד ממשלתי. פרויקט הסיבים הוא הפקרה של יו"ש והפיכת התושבים לתושבים סוג ב'", מוסיפים שם.