הר הבית
הר הביתiStock

ברשות הפלסטינית מכחישים את הפרסומים בישראל לפיהם נציגים של הרשות הפלסטינית, ירדן, מדינות האמירויות ובחריין ערכו ישיבה כדי להסדיר את כניסת המבקרים מהאמירויות ובחריין למסגד אל-אקצה בהתאם להסכמי הנורמליזציה שחתמו שתי מדינות אלה עם ישראל.

את ההכחשה פרסם היום (שלישי)נ מחמוד אל-הבאש, השופט השרעי (אסלאמי) העליון של פלסטין ויועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית לענייני דת

בהודעה רשמית אמר הבאש כי העמדה הפלסטינית לא השתנתה וכי מסגד אל-אקצה יישאר פתוח רק בפני מבקרים הנכנסים אליו באמצעות שער הכניסה הרשמי והוא "מדינת פלסטין" ובתיאום עם ירדן, ולא באמצעות "הכיבוש הישראלי שאין לו כל לגיטימציה בירושלים ובמקומות הקדושים".

הבאש קרא לציבור המוסלמי ברחבי העולם לבקר בירושלים ובמסגד אל-אקצה רק באמצעות הרשות הפלסטינית כדי שלא להעניק לגיטימציה ל"כיבוש" ולסייע לנורמליזציה "הפסולה" על חשבון הזכויות של העם הפלסטיני.

לדבריו, הרשות הפלסטינית תמשיך לפעול בתיאום עם ירדן על מנת להגן על המקומות הקדושים בירושלים, והיא תקדם בברכה את כל המבקרים המכבדים את הזהות האסלאמית של המקומות הקדושים ואת הריבונות הפלסטינית החוקית ב"ירושלים המזרחית הכבושה".