בני גנץ
בני גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, תקף הערב (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיונות למהדורות החדשות של ערוץ 13 וערוץ 12.

בחדשות 13 הסביר גנץ את ההחלטה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות למרות שבעבר הצהיר שאין מקום להקמת ועדה מסוג זה.

"מצאתי ממצאים שמשכו את תשומת ליבי וחשבתי שיש טעם לבדוק איך זה התנהל. הוועדה היא מקצועית, לא תחקור את הצד הפלילי", ציין שר הביטחון.

גנץ הבהיר כי האפשרות של תמיכה בפיזור הכנסת בהחלט עומדת על הפרק, "אם נפזר את הכנסת - זה כי אי אפשר היה לעבוד עם נתניהו".

"אם נתניהו ימשיך לשים את האינטרסים שלו על פני אינטרסים אחרים – נגיע לבחירות, והוא יצטרך להסביר למה אין תקציב. ההסכם אינו מבוצע כמו שצריך מצידו של נתניהו. אני חושב שהרוטציה צריכה לקרות, הסכמים צריך לכבד. אני מבין ששיקוליו אישיים ולאו דווקא לאומיים – ואם הדברים לא יסתדרו נחזור לציבור, ונגיד לו לשפוט מי צריך להוביל", הוסיף.

"מה שצריך לקרות עד סוף החודש – לאשר תקציב מדינה לשנת 2021", ציין גנץ. "אם התקציב לא יבוצע כפי שסוכם - נצטרך לבוא לציבור, להציג בפניו מי בחר שלא להעביר את התקציב, ולהמשיך קדימה".

בליכוד תקפו בחריפות את גנץ בעקבות הראיונות: "בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו שני חיילי צה"ל בתאונה קשה ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה"ל כדי להקים 'וועדה תפורה' שהוא התנגד להקמתה רק לפני ארבעה חודשים ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש'נתניהו צריך להתפטר'. אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".