חיילים באמ"ן
חיילים באמ"ןצילום: דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ והשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, סיכמו על הקצאת מענקים מיוחדים לאוכלוסיית החיילים המשוחררים שנפגעו ממשבר הקורונה.

המתווה שסוכם בין השרים ופורסם להערות הציבור בתזכיר חוק, כולל מספר מתווי סיוע לחיילים המשוחררים, באופן מדורג, כך שהחיילים הבודדים וזכאי התשמ"ש יקבלו מענק גבוה יותר משאר החיילים.

על פי המתווה, חיילים בודדים או זכאי תשלומי משפחה שהשתחררו בשנת 2020 יהיו זכאים למענק של 4,500 ₪. חיילים ששירתו מעל 22 חודשים יהיו זכאים למענק של 1,800 ₪. חיילים או משרתי השירות הלאומי-אזרחי ששירתו פחות מ-22 חודשים- יהיו זכאים למענק של 1,000 ₪.

כמו כן הוחלט להאריך לחיילים משוחררים שהשתחררו בשנת 2019 ובשנת 2020, בשנה נוספת, את התקופה שבמסגרתה יוכלו לעבוד בעבודה מועדפת, וזאת בכדי שההשפעות התעסוקתיות של הקורונה והסגרים ישפיעו מעט ככל הניתן על הזכאות של אותם חיילים משוחררים להיות זכאיים למענק עבודה מועדפת.

בנוסף, יתבצעו הכשרות מקצועיות ייעודיות לחיילים משוחררים על מנת לסייע לאוכלוסיית החיילים המשוחררים להשתלב בשוק התעסוקה, למסד מסלולי הכשרה וכלי השמה חדשים אשר יתנו מענה משמעותי לאוכלוסייה זו. המסלולים צפויים להגדיל את שיעורי התעסוקה בקרב החיילים המשוחררים ולהביא לעלייה בשכר בענפים בהם קיים ביקוש ובכך להגדלת הפריון והתוצר לאורך זמן.

שר הביטחון בני גנץ: "אחת האוכלוסיות שנפגעה יותר מכל ממשבר הקורונה היא החיילים המשוחררים- שאינם זכאים לדמי אבטלה. אנחנו לא נשאיר אף חייל מאחור, ונעשה כל מאמץ לסייע להם לעבור את המשבר, ולצאת ממנו מחוזקים- תוך שאנחנו שמים דגש על סיוע לחיילים המשוחררים הבודדים ואלו שאין להם סיוע מהבית.

''אני מבקש להודות לשר מיכאל ביטון שפועל בנושא יום-יום, שעה-שעה, ביחד עם גורמי המקצוע במשרד הביטחון. אנחנו פועלים באפיקים נוספים, בכדי לדאוג שמי שתרמו למדינה, יקבלו ממנה בחזרה. בכדי שננצח את הקורונה הכלכלית יחד", כך גנץ.

שר האוצר ישראל כ"ץ: "דווקא בתקופה זו עלינו לתת לחיילים המשוחררים, שרק סיימו את תרומתם לביטחון מדינת ישראל, את סל הכלים הטוב ביותר לדרך החדשה שאליה הם יוצאים על מנת לשלב אותם בשוק התעסוקה ולדאוג לעתידם. לצד ההטבות והמענקים, בימים אלו מקימים מערך הכשרות מקצועיות ייעודיות לחיילים משוחררים. נמשיך לסייע להם ולהעניק תמיכה רחבה ככל שידרש".

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: "עם כניסתי לתפקידי במשרד הביטחון וכשר הממונה בין היתר על הטיפול בחיילים משוחררים, זיהינו את הפגיעה הקשה בתקופת הקורונה באוכלוסייה זו – שכל כך יקרה לליבנו. איננו יכולים לזנוח אותם ולהשאיר אותם מאחור. על כן, לאחר מאבק ארוך ועיקש שלנו בסוגיית הטיפול בחיילים המשוחררים, אני שמח שהצלחנו במשרד הביטחון בראשות השר גנץ, יחד עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, לייצר תכנית מענקים נוספת למי שזה עתה סיימו את פרק תרומתם למדינה וביטחונה ועושים את צעדיהם הראשוניים בחיים האזרחיים.

''חוק זה מתווסף לשורת פעולות שונות שביצענו בכדי לסייע לחיילים המשוחררים בכלל ולחיילים הבודדים בפרט במהלך החודשים האחרונים, ואני מקווה כי נצליח ליזום ולהוציא לפועל עוד תוכניות ומהלכים נוספים עבורם", אמר השר ביטון.