יעקב עמידרור
יעקב עמידרורצילום: קובי ריכטר/TPS

האלוף (במיל') יעקב עמידרור אמר היום (רביעי) כי קיצור תקופת השירות בצה"ל יוביל לחיילים פחות טובים ול״יותר חיילים הרוגים״.

האלוף עמידרור השתתף בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה והזהיר: "אם נקצר את השירות יקרו 2 דברים; ההכשרה של החיילים תהיה יותר קצרה, פחות טובה, הם יהיו חיילים פחות טובים. היחידות יתאמנו פחות, ולכן תהיינה פחות טובות".

לדבריו, "לצבא לא יהיה מספיק כוח אדם להחזיק גם את הגבולות וגם את יהודה ושומרון ולכן יקראו ליותר אנשים מילואים". עם זאת הוא הדגיש: "זה פחות מדאיג אותי".

מה שמדאיג את האלוף עמידרור זה מקרה של קיצור השירות ופריצת מלחמה. "מה שיקרה זה, ביום שתפרוץ המלחמה אנחנו נשלם שלושה מחירים ושיהיה ברור - אי אפשר להתחמק מזה", אמר.

"חייל פחות מוכשר פירושו יותר חיילים הרוגים. יחידות פחות מוכשרות פירושו זמן מלחמה יותר ארוך. שני הדברים ביחד, המשמעות היא שחלק מהמשימות של צה"ל אי אפשר יהיה לבצע אותן", אמר.

"צבא זה לא קוסמות", ציין. "אם אתה לא מתאמן והחיילים שלך לא יורים כמו שצריך - בסוף מה שיקרה אי אפשר יהיה לבצע את המשימות".

לדבריו, "מה שהיה לנו ב-2006 זה אפס קצהו של מה שיהיה לנו במלחמה יותר רצינית. 2006 לא הייתה המלחמה הכי רצינית שצה"ל אמור לעמוד בפניה. לכן, אני לא יודע אם יש רווחים כלכליים, אבל בסופו של דבר שלא יהיו אשליות - פירושו במלחמה יותר הרוגים, פחות משימות, ומלחמה יותר ארוכה".