תצפיתניות. ארכיון
תצפיתניות. ארכיוןדובר צה"ל

חיילת צה"ל המשרתת כתצפיתנית באוגדת עזה פנתה לעזרת הציבור בבקשה לקבל כיסאות חדשים לחמ''ל, לאחר מספר חודשים בהן התצפיתניות יושבים על כיסאות שבורים.

הפוסט הפך ויראלי ובצה"ל החליטו תוך שעות להחליף את הכיסאות כבר בימים הקרובים.

"אני תצפיתנית בחמ"ל שנמצא בעוטף עזה", כתבה נעמי נוימרק בחשבון הפייסבוק שלה. "איתי בחמ"ל נמצאות גם עוד 40 בנות שמבצעות את התפקיד הזה באהבה ובמסירות הכי גדולה".

התצפיתניות יושבות במשך כל המשמרת ולא מסיטות מבט מהמסך. "עם זה מגיעים כאבי הגב והצוואר כמובן. אנחנו 8 שעות ביום יושבות מול המסך, אך עם כל האהבה והמסירות לתפקיד אנחנו מרגישות תסכול מטורף וחוסר רגישות מצד הגדוד שלנו שלא דואג לנו לדבר הכי בסיס שצריך - כיסאות".

נוימרק צירפה תמונות של הכיסאות בחמ"ל כשהם עם משענת שבורה או רגל חסרה. "מיותר לציין שרובנו עם כאבי גב ממשוכים שכנראה לא יעזבו אותנו ביחד עם גזירת החוגר", כתבה. "הובטחו לנו כיסאות חדשים כבר מחודש מרץ, אך אחרי 9 חודשים של מלחמה ובלי התקדמות הבנו שאנחנו צריכות להרים את הכפפה ולפנות אליכם לתרומות".

הפוסט הופץ ברחבי הרשת והיום דובר צה"ל הגיב למקרה ובישר לחיילות כי בתוך ימים הן תקבלנה כיסאות חדשים. "המקרה מוכר למפקדים ונמצא בטיפול, הכיסאות בחמ"ל זה עתידים להיות מוחלפים בימים הקרובים", כך דובר צה"ל.