אל על
אל עלצילום: יוחאי מוסי

דירקטוריון אל על החליט אמש (רביעי) למנות את אביגל שורק לתפקיד מנכ״ל חברת התעופה אל על, אשר יחליף בתפקידו את המנכ״ל היוצא גונן אוסישקין.

שורק בן ה-43, רואה חשבון בהשכלתו וטייס אל על בעברו, מתגורר בשנים האחרונות בעיר נאשוויל במדינת טנסי שבארצות הברית. שורק הוא בכיר לשעבר בחברת אלון USA שבשליטת דודי וויסמן ושרגא בירן.

הדירקטוריון בראשות דוד ברודט החליט על המינוי לאחר שהמנכ״ל הנוכחי אוסישקין הודיע על עזיבתו עם כניסת הבעלים החדשים של אל על, המשקיע אלי רוזנברג.

כ-5,000 עובדי החברה התבשרו השבוע על הארכת החל"ת בחודש נוסף, עד לדצמבר, בשל משבר הקורונה שעצר כמעט לחלוטין את הפעילות התעופתית בישראל ובעולם.

אתמול פרסמה אל על את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2020. תוצאות הרבעון הושפעו דרמטית ממשבר הקורונה, ועימו הגל שני בישראל וביעדי אל על בעולם, בעקבותיו הפסיקה החברה לחלוטין את פעילות הנוסעים הסדירה כמו גם את טיסות המטען ומרבית עובדיה הוצאו לחל"ת.

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד של כ-147 מיליון דולר ועם גרעון של כ-125 מיליון דולר בהונה העצמי.

במהלך הרבעון גייסה החברה כ-505 מיליון שקל בהנפקת מניות בהתאם למתווה הסיוע של המדינה; החברה עדיין לא הגיעה להסכמה עקרונית עם הגופים המממנים לגבי קבלת הלוואה, בהתאם למתווה האוצר, ובוחנת חלופה של גיוס חוב באמצעות הנפקת אג"ח.

בעקבות ההנפקה לציבור הפכה חברת כנפי נשרים לבעלת השליטה בחברה. מונה יושב ראש דירקטוריון חדש ומונו דירקטורים חדשים.

מאז פרוץ משבר הקורונה, מבצעת החברה פעולות בתחומים שונים, שמטרתם להביא להתייעלות בסעיפי ההוצאות ולשפר את נזילותה של החברה. החברה חתמה על הסכמי הבראה עם עובדיה אשר היוו תנאי למתווה הסיוע של המדינה.

במסגרת זו סוכם על צמצום מצבת כוח האדם של החברה בכ-2,000 עובדים (מתוכם כ-1,100 עובדים זמניים), ובנוסף הוחלט על הפחתות שכר לבעלי שכר גבוה.

היקף ההתייעלות הצפוי בהוצאות השכר בתקופת ההסכמים (כ-5 שנים), ותחת הנחה של היקף פעילות של 75% מפעילות מלאה ביחס לפעילות שתכננה החברה לשנת 2020, צפוי להסתכם לכדי כ-260 מיליון דולר לשנה ובנוסף סוכמה תוכנית התייעלות שאינה בשכר.