הרב פינטו מחזק את מלך מרוקו: "מלכות של חסד"דוברות

על רקע המתיחות הביטחונית הגבוהה במרוקו וקרבות הדמים מול ארגון "פוליסאריו" באזור הגבול הדרומי של ה'סהרה המערבית', ראש אבות בתי הדין במרוקו, הרב יאשיהו פינטו, קרא ליהודי העולם ובמיוחד ליוצאי המדינה לשמש בימים אלו כשגרירים של מרוקו ולהתפלל להצלחת כוחות המלך הפועלים למגרם.

את הדברים אמר הרב פינטו אמש בשיעור שמסר ממעונו שבקזבלנקה, בשידור חי לאלפי צופים ברשתות החברתיות.

"עכשיו יש זמן לא פשוט במרוקו. פרחחים, ה"פוליסאריו", שעומדים בזמן שיש קורונה, בזמן שיש קשיים בעולם וכל העולם נמצא בצער, במשבר, ובדאגה, זה הזמן שהם מצאו בנוח לעשות בלאגן ולעשות דברים לא טובים".

הרב פינטו הזכיר את התנהלותה של מרוקו בתקופת השואה, ואת מסירותה של הממלכה למען היהודים.

"מרוקו היא מלכות של חסד. כל יהודי העולם ובעיקר יהודים יוצאי מרוקו, שזה כמעט מיליון וחצי יהודים, צריכים להכיר טובה לממלכה. מרוקו הייתה המקום הבטוח בעולם באלפיים השנים האחרונות לעם ישראל. בשואה, היטלר שלח למרוקו שהוא רוצה את היהודים, והמלך השיב לו: 'אין יהודים, כל המרוקאים זה אותו דבר, תקח אותי ראשון'", סיפר הרב פינטו.

"כעת", הוא הוסיף, "מיליון וחצי יהודים מרוקאים, רבנים ובעלי מעמד, צריכים להיות בימים אלו השגרירים של מרוקו, לעמוד ולצעוק בכל הכוח ''לא!", ולהוקיע את חבורת האנשים ריקה מתוכן הזאת, מכל מקום אפשרי".

הרב פינטו הוסיף: "אנחנו קוראים לכל הקהילות של 'שובה ישראל' בכל העולם, ולכל יהודי באשר הוא נמצא, באמריקה, ברוסיה, באפריקה ובכל מקום, להרים את הדגל של הכרת הטוב למלך ולמלכות של מרוקו, וזה הזמן של הכרת הטוב של היהודים. המלך יש רחמים שאין כדוגמתם. ארץ של כל הדתות, בנוח ובטוב. ארץ של שלווה, שקט ונחת, וכל יהודי צריך לעמוד ולצעוק ולהיות שגריר להוקיע את חבורת הפוחזים האלה, מכל מקום אפשרי, ולהתפלל על המלך שהקדוש ברוך הוא יתן לו כוח, וירים את המלכות".