סגן השר מאיר פרוש
סגן השר מאיר פרושצילום: חזקי ברוך

במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה אישר אתמול אגף החשב הכללי במשרד האוצר להאריך את מועד הגשת אישור ניהול תקין למוסדות ציבור.

משמעות ההחלטה היא שועדת התמיכות תוכל לדון בבקשות תמיכה של מוסדות ציבור אף אם לא היה בידי מוסד הציבור אישור ניהול תקין בזמן מועד הגשת הבקשות.

ההחלטה על מתן ההארכה בוצעה בעקבות פנייתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש למנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך מר עמוס צייאדה ולחשבות הכללית במשרד האוצר.

על פי הודעת אגף החשבות באוצר, התמיכה תינתן בהתאם למועד השלמת האישור וכדלהלן: ככל שמוסד הציבור ישלים את האישור ניהול תקין עד ליום 31 במרץ לשנת התמיכה – תינתן לו התמיכה במלואה; ככל שמוסד הציבור ישלים את האישור ניהול תקין בין יום 1 באפריל לשנת התמיכה ועד 30 ביוני לשנת התמיכה - תינתן לו התמיכה במלואה תוך הפעלת קיזוז במנגנון שנקבע לעניין זה.

ככל שמוסד הציבור ישלים את האישור ניהול תקין לאחר יום 30 ביוני לשנת התמיכה - הוא יאבד את זכאותו לקבל תמיכה והכספים שנשמרו עבורו יחולקו בין יתר מוסדות הציבור הנתמכים לפי אותו מבחן תמיכה באופן יחסי.

ממשרד האוצר נמסר כי "נוכח מצב הדברים והאתגרים הרבים השנה, ראינו לנכון להקל, באופן רטרואקטיבי, על המועדים להגשת אישור ניהול תקין לשנת 2020".

סגן השר מאיר פרוש הודה למנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך מר עמוס צייאדה ולחשבות הכללית במשרד האוצר על היענותם המהירה והתועלתית לטובת רווחתם של לומדי התורה בישיבות ובכוללים.