ביטוח רכב
ביטוח רכבiStock

בחירת פוליסת ביטוח רכב יכולה להיראות כמשימה מורכבת. קיימים מספר סוגים לבחירה, וחשוב לבחור את הפוליסה הנכונה שתתאים לכל הדרישות שלכם ותגן עליכם במקרה חירום.

חושבים שפוליסת ביטוח צד ג' לרכב מתאימה לכם? לפני שאתם בוחרים את הפוליסה החדשה שלכם, עדיף לוודא שאתם מבינים הכול לגבי הכיסוי של צד שלישי, ומה זה אומר מבחינתכם.

איך עובד ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' לרכב הוא כיסוי שנחוץ כדי לנהוג בבטחה, ויש כמה סוגים לבחירה. הביטוח מכסה במקרה של פגיעה ברכבו של מישהו אחר או ברכושו, או במקרה של פציעת מישהו במהלך נהיגה, אבל הפוליסה לא תכסה נזקים לרכב שאתם נוהגים בו.

מה מכסה ביטוח צד ג'?

מכיוון שביטוח צד ג' לרכב מציע רמת כיסוי לצד שלישי בלבד, אין זה מפתיע שהפוליסה מכסה רק את העלויות המינימליות במקרה של תאונה. פוליסה זו מכסה אתכם במקרים הבאים:

  • פגיעה בנהג או נוסע ברכב אחר, כלומר, פגיעה בצד שלישי.
  • נזק לרכב של אדם אחר.
  • נזק לרכוש של אדם אחר.

אם אתם נקלעים לתאונה שלא באשמתכם, חברת הביטוח של האדם האחר תשלם כל פיצוי שאתם חייבים ישירות לכם. הפיצוי עשוי לכלול תשלום בגין נזקי רכב או תביעות נזקי גוף. אם נקלעתם לתאונה שלא באשמתכם, תוכלו לתבוע פיצוי מחברת הביטוח של האדם האחר.

מצד אחד יתרון, ומצד שני חסרון

הפיצוי יכול לשלם על נזקים ברכב או לנזק אישי. מכיוון שלא תוכלו לתבוע תיקון מחברת הביטוח שלכם, הבונוס שלכם לפוליסה ללא תביעות, לא תושפע.

אבל רמת כיסוי זו קיימת רק על מנת להגן על נהגים אחרים. אם אתם אחראים לתאונה ויש לכם רק פוליסת ביטוח צד ג', לא תוכלו לצפות לקבלת פיצויים בסכומים גבוהים.

האם ביטוח צד ג' מכסה נזקי גוף?

לא. ביטוח צד ג' לרכב מיועד להגנה על נהגים אחרים, על הנוסעים ברכבים של נהגים אחרים ועל רכושם. זו הסיבה שהביטוח נקרא ביטוח 'צד שלישי. אם אתם נקלעים לתאונה באשמתכם, חברת הביטוח שלכם תשלם פיצויים לצד השני המעורב, כולל תביעות נזקי גוף.

אם יש לכם ביטוח צד ג' ואתם מעורבים בתאונה שלא באשמתכם, תביעת הנזק האישי יכולה להיפתר על ידי חברת הביטוח של הצד השני. חברת הביטוח שלכם לא תסייע לכם להגיש תביעה, למרות שיתכן שתצטרכו לחפש סיוע במסגרת פוליסה אחרת.

האם אפשר לנהוג ברכב אחר עם ביטוח צד ג'?

לא. קיום פוליסת ביטוח צד ג' אין פירושה ביטוח לנהיגה במכוניות אחרות. כדי לברר אם אתם מכוסים בגין נהיגה במכוניות אחרות או לא, עליכם לפנות לחברת הביטוח שלכם או לבדוק את תנאי הפוליסה שלכם.

חפשו בסעיף 'נהיגה במכוניות אחרות' או 'נהיגה ברכבים אחרים' את התנאים וההגבלות של פוליסת הביטוח שלכם. סעיפים אלה נכללים לרוב, אבל לא תמיד, בפוליסת ביטוח מקיף לרכב. אם בחרתם בפוליסת ביטוח צד שלישי, תוכלו לרכוש ביטוח רכב זול לטווח הקצר ולהיות מכוסים במהלך נהיגה ברכב אחר.