נתניהו בחגיגות ההסדרה של מבואות יריחו
נתניהו בחגיגות ההסדרה של מבואות יריחוצילום: פלאש 90

מנהל פורום ההתיישבות הצעירה, אליהו עטיה, מתייחס בראיון לערוץ 7 להבטחת שר ההתיישבות צחי הנגבי לקדם מהלך להסדרת המאחזים ביהודה ושומרון בסיכום עם ראש הממשלה והשר מיכאל ביטון.

"יש כאן פריצת דרך משמעותית", אומר עטיה, "רצון של ראש הממשלה, שרים בממשלה מהליכוד, כחול לבן וש"ס להסדיר את התיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, אנחנו מתחילים תיקון עוול של המון שנים בו ניסה השמאל הקיצוני למתג את התיישבות הצעירה כמאחזים בלתי חוקיים בזמן שמדובר בישובים שממשלות ישראל הקימו''.

עטיה הדגיש כי ''הדרך להסדרה היא רק באמצעות החלטת ממשלה עם תמיכה של כל סיעות הבית הציוניות''.

הנגבי התחייב להסדרת המאחזים ביו"שערוץ הכנסת

לדבריו, יש לנצל את התעופה שנותרה עד כניסת ביידן לבית הלבן, ''יש להסדיר עכשיו את הישובים על ידי החלטת ממשלה ולחבר 20 אלף תושבים לתשתיות מים, חשמל ומרכיבי ביטחון. אם זה לא יקרה בשבועיים הקרובים זה לא יקרה".

עטייה מדגיש כי ההחלטה נמצאת על שולחנו של ראש הממשלה, ''אם ירצו תהיה הסדרה ואם לא אז לא תהיה הסדרה. אם הנושא לא יבוא להחלטת ממשלה בתוך שבועיים המשמעות היא שנתניהו והשרים ויתרו על הסדרה".

אפשר להעביר החלטת ממשלה בתקופת שבה אין הסכמה על שום דבר בין הליכוד לכחול לבן?

''הסדרת ההתיישבות הצעירה היא לא אירוע פוליטי ולא דרמתי. הממשלה מקבלת החלטות ואף אחד לא מונע מנתניהו להעביר החלטות מסוג אלה. מי שקובע זה נתניהו ועליו מוטלת האחריות. גנץ והשרים אחרים תומכים. נתניהו הבטיח להפוך את עניין ההסדרה מהבטחה למימוש והמימוש הזה אפשרי בשבועיים הקרובים".

עטיה מתייחס גם לביקורת מצד חברי הכנסת מהשמאל כמו אחמד טיבי ותמר זנדברג, "קם צוות שרים מטעם הממשלה בראשות אהוד ברק ועובד כבר 10 שנים על הסדרת הישובים על אדמות מדינה. למה 20 אלף תושבים צריכים לחיות בלי חשמל ומים? למה ילדים שזקוקים למכונת הנשמה לא זכאים לחשמל ונמצאים בסכנת חיים יום יום? את אותם ילדים לא מעניין הריבים בתוך הממשלה הם רק מבקשים לחיות כמו שאר הילדים במדינת ישראל".