עומר ינקלביץ'
עומר ינקלביץ'צילום: דוברות

איש השמאל יריב אופנהיימר מתח ביקורת חריפה על שרת התפוצות עומר ינקלביץ' שבירכה על הכוונה להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

אופנהיימר צייץ בטוויטר: ''ההודעה על הכשרת מאחזים והקמת עשרות התנחלויות בלב השטחים לא התבצעה אפילו בממשלות ימניות יותר. תודה לאנשי כחול לבן שנבחרו בקולות מחנה השלום, ועכשיו מתמסרים לקיצוני המתנחלים. התושבים היחידים שצריכים לסבול כי בנו לא חוקי בשטחים הם הפלסטינים''.

על כך הגיבה השרה: ‏"יריב, התבלבלת. המתנחלים אינם פורעי חוק אלא חלוצים ציוניים. מפלגת כחול לבן מעולם לא הציגה את עצמה כמפלגת שמאל. שורש הבעיה טמון בדו"ח המאחזים המוטה של טליה ששון, ואני שמחה להיות חלק מממשלה שתשנה את זה".

כאמור, ינקלביץ' העלתה את חמתו של אופנהיימר כשבירכה על הבטחת שר ההתיישבות צחי הנגבי להסביר את ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. ''למתיישבי יו"ש מגיעות זכויות מלאות! ההודעה על הסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש היא בשורה שהייתה צריכה להגיע לפני זמן רב", כתבה ינקלביץ'.

''תודה על כך לכל השותפים - השר מיכאל ביטון, השר הנגבי ושדולת א"י בכנסת. אני מקווה שזה לא יישאר בגדר הצהרה בלבד, אלא יגיע מהר למימוש. סבל התושבים חייב להגיע לסיומו", הוסיפה שרת התפוצות.