נתניהו
נתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

6 עובדות שמרסקות את פרשת ״פייק-צוללות״ שהשמאל מנסה להסתיר מכם.

מעולם לא נעשה שימוש פוליטי כה בוטה בצה״ל ובמערכת הביטחון כפי שנעשה על ידי גנץ והשמאל בניסיונותיהם הנואשים למחזר את פרשת הפייק-צוללות.

אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה נתניהו אין שום קשר לעניין, גנץ מינה ועדה פוליטית תפורה בראשות מי שאמר רק לפני שנה ש״ראש הממשלה צריך להתפטר״.

כל אחד מבין שגנץ והשמאל ממחזרים את פרשת הפייק-צוללות רק כדי לקושש קולות בסקרים. מצער שהם מוכנים לעשות שימוש פוליטי חסר תקדים בצה״ל כחלק מקמפיין הבחירות שלהם.
**
בשמאל ימשיכו למחזר, אך הם לא יוכלו להתעלם מהעובדות הפשוטות:

1 - גנץ עצמו אמר רק לפני 4 חודשים שאין סיבה לחקור את הנושא כי ״היועץ המשפטי לממשלה לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה״.

2 - הגורמים הבכירים ביותר במשרד הביטחון ידעו והיו מעורבים ברכש הצוללות וכלי השייט כפי שעלה גם מנייר עבודה רשמי של משרד הביטחון שנחשף לאחרונה מתאריך ה-21 באוקטובר 2015 (שר הביטחון היה אז יעלון) שבו נכתב כי ״התרומה של הצוללות לביטחון ישראל היא גדולה ביותר. ממשלת ישראל רואה חשיבות גדולה בשיתוף הפעולה המתמשך באזור, במטרה לשמר קווי ייצור בגרמניה ולשמר את מספר הצוללות בעשורים הקרובים".

3 - בזמן אמת, מנכ״ל משרד הביטחון של בוגי יעלון, דן הראל, דווקא התגאה בעסקה: ״העסקה שנחתמה היום היא אירוע משמעותי ביותר המהווה קפיצת מדרגה דרמטית ביכולות ההגנה של חיל הים. אנחנו שמחים וגאים בתוצאותיו של המשא ומתן, אשר הבטיחו הישגים מקסימליים הן בפן המבצעי והן בפן הכלכלי״.

4 - ״התנועה להחלפת השלטון״ ליקטה תצהירים דווקא מאנשי מחנה ״רק לא ביבי״, תוך שהם מתעלמים במכוון מתצהיריהם של בכירי מערכת הביטחון, ראשי המועצה לביטחון לאומי לשעבר - פרופ׳ יעקב נגל ותא״ל (במיל׳) יעקב עמידרור, שקבעו כי ההחלטות היו נכונות וכי ״ההליכים להזמנת צי הצוללות היו נכונים מכל בחינה מקצועית״. פרופ׳ נגל הוסיף: ״ההחלטות אושרו בתמיכה מלאה של צה"ל והרמטכ"ל דאז״.

5 - רכש הצוללות וספינות השייט, לרבות סוגיית ״הצוללות המצריות״ נסרק במסרקות ברזל פעם אחר פעם על ידי כל גורמי האכיפה, ביניהם אלה שבלשון המעטה לא אוהדים את ראש הממשלה נתניהו, שקבעו כי ראש הממשלה נתניהו פעל כדין. היועמ״ש חזר והדגיש רק לפני חודש בתשובתו לבג״צ שאין מקום לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה.

6 - יעלון, ששיבח את נתניהו שבוע לפני שעזב את משרד הביטחון, איבד כל אמון ציבורי כשמערכת אכיפת החוק קבעה שעדותו (״לא ידעתי על רכש הצוללות״) היא ״לא יותר מרכילות״. הודעת דוא״ל ששלח היועץ המשפטי של משרד הביטחון ביולי 2014 למנכ"ל משרד הביטחון דן הראל בעת כהונתו של יעלון כשר ביטחון כבר הוכיחה אז שיעלון ידע היטב על תהליכי הרכש.