דני רופ
דני רופצילום: משה שי, פלאש 90

החורף הגיע אל מחוזותינו: ימים גשומים במיוחד מאחורינו, שלוו בברקים, רעמים ובהצפות במספר ערים ברחבי הארץ.

חזאי 'ynet' ובעל האפליקציה 'דני רופ התחזית', שוחח עם ניסים משעל ב־103fm והביא פרטים נוספים על מזג האוויר החורפי: "בכל שנה יש את התופעה הזו של גשמים חזקים בכל עונה, כנראה שיש הגברה בזה ומזג האוויר קיצוני ואלים יותר.

''אנחנו לא ערוכים להצפות, עד שלא נחטוף לא נבין. ככל הנראה, מזג האוויר הפך לקיצוני ואלים יותר. מזג האוויר עתיד להתייצב", סיפר רופ.

מזג האוויר היום (שישי) יהיה מעונן חלקית, בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מקומי. בשעות הצהריים בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח קיים חשש קל משיטפונות. תחול עליה קלה בטמפרטורות.

בשבת יהיה מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ ובמרכזה עדיין צפוי גשם מקומי. במדבר יהודה וים המלח קיים חשש קל משטיפונות. תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות והן תחזרנה לרגילות לעונה.

ביום ראשון יהיה בהיר עד מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. ביום שני מזג האוויר יהיה ללא שינוי ניכר.

הגשמים המרובים ומזג האוויר החורפי שפקדו אתמול (חמישי) את ישראל גרמו להצפות באזור השרון והמרכז, אשדוד ואשקלון, וגם בגליל המערבי ובנהריה.

מנהרת הרכבת הקלה ברחוב ביאליק ברמת גן הוצפה במים. בתיעוד מהמקום נראית המנהרה מוצפת כשאחד העובדים שט בה על ''קיאק''.

לפי נת"ע שמבצעת את החפירות, עיריית רמת גן מונעת עבודות לחיבור ניקוז באזור. בעיריית רמת גן הגיבו: "נת"ע ביצעו תוכניות לפי מה שבא להם ואיך שבא להם, תכננו וביצעו את הקו ביהירות, ולכן הכישלון המביך אינו יתום ואין לו בעלות משותפת. כל כולו באחריות נת"ע".

בעקבות ההצפה בתחנת ביאליק, שרת התחבורה מירי רגב הורתה למנכ״ל משרד התחבורה לפתוח באופן מיידי בתחקיר האירוע. רגב דורשת לפתוח בתחקיר על מנת לאמוד את הנזקים לתחנה, לתקן את הליקויים, לתחקר את מקורם ולוודא את הפעולות הנדרשות למנוע את אי הישנותם בעתיד.

במקביל, הנחתה השרה את המנכ״ל לכנס בתחילת השבוע את ועדת ההיגוי הבינמשרדית של הקו האדום, כדי לדון בסוגיית הניקוז לכל אורך התוואי ובפערים תקציביים הנגזרים מהסוגיה.