גם השבוע מחדשת הזמרת אודהליה ברלין שיר לכבוד פרשת השבוע, במסגרת הפרוייקט "סופ"ש עם שיר" שהגתה.

לרגל פרשת ויצא היא בוחרת להתמקד דווקא בלאה, האם הפחות אהובה, ומסבירה את בחירתה:

"אחד הסיפורים המעניינים בעיניי בתורה בכלל הוא סיפור נישואי יעקב עם לאה ועם רחל. רחל - שיש לה את אהבת יעקב, משתוקקת לפרי בטן, לקיימות. ולאה - שמבורכת בפרי בטן פעם אחר פעם - משתוקקת לאהבת יעקב. הרבה שירים עוסקים באהבתם של יעקב ורחל ובעקרותה של רחל.

"אני רוצה להתמקד דווקא בדמות הנעלמת יותר בסיפור, בלאה. רחל ולאה בעיני הם שני רבדים של חיים, רחל - כלילת המעלות הטובות, יפת תואר ויפת מראה, ותרנית, רגישה, אהובה. ולאה - היא הצד החלש יותר "עיני לאה רכות", זו שלא רצו אותה, השנואה. אבל דווקא דרך לאה באים השבטים המונצחים עד היום", היא ממשיכה. "יהודה - שעל שמו אנו נקראים יהודים, ולוי - שעד היום צאצאיו הם כהנים ולויים. יוצא שכולנו בעצם בני לאה".

"לכל אחד מאיתנו הרי יש את הצד הפחות אהוב שלו, נקודת החולשה שלו, היכן ש"עיניו רכות", הרבה פעמים אנו מעדיפים להתעלם מהנקודה הזו , לשנוא אותה, לחשוב שהיא מיותרת ומפריעה ל"סיפור האהבה" שלנו עם מעלותינו הטובות. אבל האמת נמצאת בשילוב בין רחל ללאה. ביכולת לאהוב את שני הצדדים".

"לאה עוברת תהליך בפרשה - ולאה של סוף הפרשה אינה אותה לאה של תחילת הפרשה. ללאה יש סבלנות לחכות, לא רק שבע שנים, אלא הרבה יותר - עד שיראו ויאהבו אותה. לכל חלק בתוכנו, גם ללאות ולעייפות יש זכות לאהבה. אולי לא אהבה ממבט ראשון, אלא אהבה שבאה עם ההבנה ההשלמה והשנים".