"זמירות השבת הן משהו שיצא קצת מהאופנה", אומרת הזמרת ריקה רזאל, והחליטה להיפגש בכל שבוע עם זמרת אחרת על מנת להעלות את המודעות לעניין.

השבוע היא הגיעה לביתה של הזמרת לאה שבת בהוד השרון, "היא מצחיקה, עמוקה וחכמה" מעידה עליה רזאל, ואפילו שלא הכירו לפני, החיבור ביניהן היה מיידי - "ישבנו לקשקש איזה שעה לפני שהתחלנו לנגן ודיברנו על הקורונה, הופעות ועניינים... ואז הבת שלה (בת 17) נכנסה, ומשהו בחיבור ביניהן הדהים אותי. הרגשתי את הלב שלה יוצא", היא אומרת.

"לאה אמרה לי 'וואו ריקה יש לך 8 ילדים? איך אני מקנאה', ואני אמרתי לה, שאולי לי יש שמונה ילדים, אבל שכבר בעשר הדקות שאני אצלה אני לומדת ממנה כל כך הרבה על אמהות, ואהבה חמה ללא תנאי. קיבלתי השראה להיות אמא טובה יותר, הלוואי שאזכה".

כשעברו לקטע המוזיקאלי הן לא רצו להפסיק, "מדהים איך אנשים מתחברים במוזיקה, ללא מילים, בהרמוניה ובגרוב בלי לדבר על זה קודם, יכולתי להישאר כל הלילה אם לא הייתה לי ארוחת ערב משפחתית שקבענו מראש", אומרת רזאל.

על זמירות השבת היא מוסיפה: "יש לנו תפקיד להכניס את זה לשולחן השבת, ולגרום לחיבור המשפחתי הזה דרך שירים ופיוטים. זה משהו שיצא מהאופנה וצריך לחזור".

השבוע היא בחרה לחדש כאמור את ״צור משלו״, פיוט שנכתב (כנראה) בימי הביניים.