גלנט בבי''ס בכפר סבא
גלנט בבי''ס בכפר סבאצילום: עודד קרני, לע״מ

שר החינוך יואב גלנט, שר האוצר ישראל כ"ץ ויו״ר השלטון המקומי חיים ביבס סיכמו על הפעלת ״בתי הספר של החגים" למשך חמישה ימים במהלך חופשת החנוכה הקרובה.

התכנית נועדה לספק רצף חינוכי וחברתי לתלמידים לנוכח הסגר הממושך, לצד תמיכה מיוחדת במשק לאור משבר הקורונה.

התוכנית תקל על נטל תשלומי ההורים, תוביל לחסכון של מאות שקלים להורה לילד, תעניק מסגרות איכותיות ומפוקחות, תוביל לצמצום פערים ותיתן מענה להורים עובדים, הנדרש באופן מיוחד לאור משבר הקורונה.

"בתי הספר של החגים" יפעלו במהלך ימי החנוכה בגני הילדים ובכיתות א׳-ב׳. בבתי הספר בין השעות 8:00 ל-13:00 ובגני הילדים בין השעות 7:30 ל-13:00.

השתתפות ההורים תקבע על פי אשכולות למ"ס של היישוב בו הם מתגוררים כאשר אשכולות למ"ס 1 עד 4 (הנמוכים ביותר) לא יידרשו לשלם כלל; אשכולות למ"ס 5 עד 7 ישלמו 20 שקל ליום פעילות; ואשכולות למ"ס 8 עד 10 ישלמו סכום של 30 שקל עבור יום פעילות.

שר החינוך יואב גלנט: "מאות אלפי ילדים ימשיכו בשגרת הלימודים במהלך חופשת החנוכה הקרובה. זוהי בשורה חשובה עבור התלמידים, שזקוקים לרצף חינוכי וחברתי, ולהוריהם. אני מודה לשר האוצר, ישראל כ״ץ וליו״ר השלטון המקומי על שיתוף פעולה מיטבי למען דור העתיד של מדינת ישראל. הפעלת בתי הספר של החגים בתקופת החנוכה זוהי החלטה נוספת השבה ומציבה את מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי, כנדרש וכמצופה".

שר האוצר ישראל כ״ץ: "לאור הסגר הממושך, הקצנו תקציב מיוחד לטובת הפעלת 'בתי הספר של החגים', שיפעל בחופשת חנוכה, כך שהוריהם של מאות אלפי ילדים יוכלו לצאת לעבודה. הילדים יהנו ממסגרות חינוכיות איכותיות וישמרו את הרצף החינוכי שכה נחוץ עבורם. משרד האוצר בהובלתי יוסיף לגבש פתרונות שיטיבו עם המשק ועם החברה במדינת ישראל. העבודה המשותפת יחד עם שר החינוך ויו״ר השלטון המקומי מסייעת רבות למציאת פתרונות לאתגרים השונים ואני מברך על כך".

יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס: "בתי הספר של החגים יאפשרו לילדים ולהורים שגרה ושפיות לאחר חודשים של למידה מרחוק וסגרים. אני מודה לשרי האוצר והחינוך שהתגייסו לתקצוב התכנית. הרשויות המקומיות יהיו מוכנות להפעיל את התכנית בחופשת החנוכה״.