שייט ישראלי
שייט ישראליצילום: משה שי, פלאש 90

ישראל על המפה. מה שהחל בשבוע החולף עם זכיה ישראלית באליפות אירופה בג'ודו כשפיטר פלצ'יק זכה במדליית זהב ראשונה בקריירה שלו, המשיך במהלך השבת עם זכיות ישראליות נוספות במדליות זהב וכסף ובשלל שיאים היסטוריים.

ראשונות לזכות במדליית זהב היו נבחרת הנשים של ישראל בהתעמלות אומנותית, כשניצחו באליפות אירופה בקרב רב וזכו במדליית כסף בקטגוריה המדינתית. על אף שיריבות חזקות רבות לא שלחו את נציגותיהן לאליפות בשל נגיף הקורונה, עדיין אין לזלזל בהישג של נבחרת הנשים, בהמשך התחרות זכתה הנבחרת גם במדליית כסף בתרגיל הכדורים.

במישור הפרטי, זכתה המתעמלת האומנותית הצעירה דריה אטמנוב בת ה-14, כבר באליפות אירופה הראשונה שלה, בלא פחות משלוש מדליות בגמרים על המכשירים הבודדים בתחרות הנערכת בקייב שבאוקראינה.

גם ענף השייט הביא כבוד רב לישראל, כאשר הגולשת הבכירה קטי ספיצ'קוב זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה בשייט שהתקיימה בפורטוגל. ספיצ'קוב השיגה בכך למעשה את הקריטריון שיאפשר לה לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו שתתקיים בקיץ הקרוב, כל זאת שנה וחודשיים אחרי זכייתה במדליית הכסף באליפות העולם בדגם ניל פרייד RS:X.

גם בגברים נרשם הישג גדול כאשר יואב כהן הוא אלוף אירופה בדגם ניל פרייד ושחר צוברי, המדליסט האולימפי מ-2008 ואלוף אירופה שנתיים ברציפות ב-2009 ו-2010, הוא הסגן שלו. השניים יתחרו ביניהם ראש בראש על הזכות לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו הקרובה כאשר לפניהם עוד תחרות אחת אחרונה עד אז במטרה להשיג את הכרטיס הבודד שעוד נותר.