חיסון לקורונה. אילוסטרציה
חיסון לקורונה. אילוסטרציהצילום: iStock

העיתון הכלכלי פייננשל טיימס דיווח כי בריטניה תאשר עוד השבוע את החיסון שפיתחה חברת פייזר האמריקנית ותתחיל לחסן כבר ב-7 בדצמבר.

בארצות הברית צפוי להיות מאושר בידי ה-FDA ב-10 בדצמבר, רק בעוד כשבועיים.

הראשונים להתחסן יהיו אוכלוסיות בסיכון, ובראשם אזרחים בני 80 ומעלה. גם צוותים רפואיים שבאים במגע עם חולים מבוגרים צפויים להיות מהראשונים שיקבלו את החיסון.

"נאמר לנו לצפות לקבל את החיסון ב-7 בדצמבר ואנחנו נערכים להתחיל לחסן את כל הצוות באותו השבוע", אמר ל"גארדיאן" גורם בכיר בבית חולים בריטי. "נקבל את החיסון של פייזר, כך שאי אפשר להזיז אותו... ברגע שהוא מגיע אלינו - עלינו להשתמש בו תוך 5 ימים, מכיוון שזה חיי המדף שלו", תיאר הגורם הבכיר.

הרשויות בבריטניה עדכנו כי ביממה האחרונה אובחנו 15,871 חולי קורונה ומתו 479 חולים. מדובר בירידה קלה בנתוני התחלואה והתמותה בהשוואה ליממה הקודמת.

בתוך כך עם צאת השבת נמסר על 1,027 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה בישראל. זאת מתוך 48,261 תוצאות בדיקות שהתקבלו. 276 חולים שמצבם מוגדר קשה, 107 מונשמים, ו-2,845 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

כמו כן במסגרת בדיקות סקר לעובדים בבתי המלון באזור ים המלח התגלו 10 עובדים מאומתים בקרב עובדי מטבח ושירותים במלון ישרוטל ים המלח. במשרד הבריאות ציינו כי העובדים היו ללא תסמינים והם אובחנו הודות לדיגום שנעשה בהתאם לתכנית "האי הירוק".

בדיון שקיים מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הוחלט להשהות את פעילות בית המלון ישרוטל ים המלח עד לסיום הבדיקות. אורחים ששהו בבית מלון זה החל מ-22 בנובמבר נדרשים לבצע בדיקת קורונה באתרי דיגום ליד ביתם.