בית שמש. ארכיון
בית שמש. ארכיוןצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בית שמש החרדית מחוסנת לקורונה? ארגון 'עזרת אחים' בבית שמש הודיע אמש, כי לאחר פענוח 550 הבדיקות הסרולוגיות שבוצעו במשרדי הארגון, התקבלו תשובות חיוביות להימצאותם של נוגדני קורונה בדמם של כ-45 אחוז, המהווים כ-250 נבדקים.

הבדיקות בוצעו במחיר מסובסד על ידי צוותים של המרכז הרפואי 'שמיר' ('אסף הרופא' לשעבר), שהגיעו לבית 'עזרת אחים' בבית שמש, ביצעו את הבדיקות בפועל ולאחר מכן העבירו את הדגימות למעבדה בבית החולים עצמו, שם בוצעה הבדיקה והתקבל הפענוח.

יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ מבהיר כי התוצאות לא הפתיעו אותו: "הארגון שלנו ריכז את הטיפול בחולי הקורונה בעיר, השאלנו קרוב ל-50 מחוללי חמצן, ולאחר מכן הצטיידנו בעשרות נוספים. חילקנו מזון מבושל לבתי המבודדים וטיפלנו בכל הנושא, ולכן המספרים הגבוהים היו ידועים לנו היטב".

לדבריו: "לאורך כל התקופה ראינו את המספרים, את הנתונים, והיה ברור לכל אורך הדרך שלא כולם נבדקים, ולכן כשבמשרד הבריאות מעודכנים עד כה 7,940 בני אדם שחלו בקורונה, המהווים כשבעה או שמונה אחוזים מתושבי העיר, לנו לא היה שום ספק שהמספרים האמיתיים גבוהים פי כמה. לכן התוצאה שהתקבלה לאחר הבדיקות הסרולוגיות אינה מהווה הפתעה גדולה מבחינתנו, למרות שזה בהחלט חשוב לקבל לתחושות הללו גם ביסוס וגיבוי מדעי מובהק".

הרב קאפ מבהיר כי לא מדובר בסקר שעומד בתקן הנדרש ממכוני סקרים: "מטבע הדברים כשיש פניות יזומות מצד הציבור לבוא ולהיבדק, זה משפיע גם על אחוז התוצאות החיוביות, והתוצאה היתה כנראה שונה אם הסקר היה נערך באמצעות בדיקות יזומות בקרב אנשים שנבחרים באופן רנדומאלי".