רטיבות
רטיבותצילום smart plumbers

אם התרחשה אצלכם הצפה או נזילת צנרת משמעותית, הרי שאתם בוודאי יודעים שתיקון מקור הבעיה אינו פותר את הנזקים הקשורים לרטיבות תת רצפתית.

רטיבות זו למעשה לכודה בשכבת המצע המונח מתחת לריצוף ואינה יכולה לחלחל, וזאת בשל יציקת הבטון מתחתיה. בנוסף, הסביבה הסגורה אינה מאפשרת אוורור וייבוש המצע, כך שלמעשה יש לכם שלולית גדולה מתחת לרגליים הגורמת לנזקים לאורך זמן.

לכן, איתור וגם יבוש רטיבות כלואה הם בעלי חשיבות עצומה בשיקום המקום לאחר נזילה או הצפה. חברת "סמארט פלאמברס" מתמחה באיתור וכן יבוש רטיבות כלואה בשיטות אקטיביות המתבצעות בעזרת ציוד עוצמתי ומתקדם, להשגת תוצאה מושלמת.

הכירו את הסימנים והנזקים האופייניים לרטיבות תת רצפתית
  • עובש לאורך הפאנלים – תופעה נפוצה זו נראית כמו מוך לבנבן או פס שחור ומעידה על מים המטפסים במעלה הקיר מהמצע התת רצפתי. ניקוי פאנלים לא יפתור את הבעיה ועובש זה יצמח בקרוב שוב.
  • סימני "טלוויזיה" – ברצפת טרצו תוכלו לשים לב לאריכים עכורים ו"עגלוליים" שמזכירים קצת מסכי טלוויזיה מהדור הישן. באריחים מסוגים אחרים, כמו קרמיקה ופורצלן, תוכלו להבחין בעובש בין האריחים.
  • מרצפות זזות – במקרה של מרצפות מתרוממות, רופפות או סדקים ביניהן, יש סבירות גבוהה להצפה תת רצפתית המפעילה לחצים מלמטה. במקרה כזה, אין טעם לשפץ לפני שמתקנים את הנזילות ומייבשים היטב.

נזקי הצפה תת רצפתית עלולים להופיע גם כסדקים בקירות הנובעים מתזוזות, תקלות תכופות בחשמל וכן ריחות מעופשים במקום.

מאתרים, מתקנים ומייבשים

מכיוון שמדובר ברטיבות נסתרת, הרי שאין טעם להציץ מתחת לריצוף ובוודאי לא לגרום נזקים מיותרים בהרמת אריחים ניסיונית. אז מה עושים? חברת "סמארט פלאמברס" מצוידת במיטב הטכנולוגיה המאפשרת לצוות הבדיקה שלנו לזהות את אזורי הרטיבות ואת מקורה. הכירו את התהליך הנכון לפתרון מלא של בעיית הנזילות אצלכם:

איתור – נזילות מופיעות ממספר מקורות מרכזיים ואותם נאפיין בעזרת האמצעים המתאימים. בעיות איטום חיצוניות ובעיות במקומות לחים כמו מקלחת יאותרו בעזרת מד לחות וכן מצלמה טרמית. בעיות צנרת מים יבודדו בעזרת השוואת לחצים ב"חנוכיה". בעיות בצנרת הדלוחים נעדיף לזהות בעזרת בלון, מצלמה טרמית, סיב אופטי וכן ציוד איתור אקוסטי.

תיקון – לאחר שאיתרנו את מוקדי הנזילה ואת היקף בעיית הרטיבות, נפיק דוח מצב בעל תוקף משפטי ועמו ניתן לפנות לביצוע תיקון. תיקוני נזילות מהווים עניין רגיש ולכן עדיף שהדבר יעשה רק בידי אינסטלטור או מומחה לאיטום שהוסמך לכך. כך שתובטח לכם אחריות על הביצוע. ייבוש – סביר להניח שלאחר התיקון תידרשו לייבוש רטיבות כלואה מתחת לריצוף. מכיוון שכבר ביצענו את הסקר המלא לאיתור מקור הנזילה, כל שעלינו לעשות הוא לבצע ייבוש אקטיבי, בעזרת ציוד ייחודי ליניקת לחות.

איך נייבש רטיבות תת רצפתית?

יבוש רטיבות כלואה מהווה אתגר טכני משמעותי הנדרש לפתרון ייעודי. לכן, בשביל לייבש באופן מלא במקומות נסתרים, אנו נתקין את יונק הלחות העוצמתי שלנו, עד להשגת תוצאה מושלמת. חשוב להבין שמדובר בהליך הנדרש לפעולה של לפחות שבועיים, תוך שמירה על שגרת חיים באזור הייבוש. מכונת השאיבה פועלת בוואקום ולכן אינה מחממת את המקום, הרטיבות עוברת עיבוי ומסולקת למערכת הניקוז, תוך מניעת הצטברות לחות באוויר והציוד מוסתר ככל שניתן.

לצורך הביצוע נחרוץ פתח קטן במקום נסתר ברצפה (למשל, מתחת לרהיטים ולספות) ונחדיר את צנרת היניקה. במהלך הייבוש נבצע בדיקות תכופות בעזרת בדיקת דגימות מצע בערכת המעבדה הניידת שלנו, עד שנגיע לרמה הנדרשת בתקן. בסיום העבודה, נאטום את הפתח בדבק קוסמטי וחסל סדר הרטיבות.

אל תתנו ללחות להרוס לכם את הבית! למידע נוסף על איתור ויבוש רטיבות כלואה צלצלו עכשיו למספר 072-3930090 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם פתרונות אפקטיביים ונוחים לכל כיס.