אביב כוכבי: "נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש"

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ביקר היום (ראשון) בעוצבת ״הבשן״ וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת ״הבשן״ תת-אלוף רומן גופמן ומפקדים נוספים.

הרמטכ״ל סייר בגזרה ושוחח עם המפקדים והלוחמים על מוכנות הכוחות בחזית סוריה לתרחישים השונים. הוא ציין כי אנו נמצאים בשגרה מלאה אך ערים להתפתחויות האפשריות במרחב.

״באתי לכאן כדי לעמוד על המצב הביטחוני בדגש להתבססות האיראנית בסוריה וכדי להודות לכל מי שהיה מעורב בפעילות המדויקת והמוצלחת של חשיפת זירת המטענים לפני עשרה ימים סמוך לגבול ובתקיפה שביצענו לאחריה בסוריה נגד מטרות איראניות וסוריות", סיפר כוכבי.

הרמטכ''ל הדגיש: "המסר שלנו חד - נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ונמשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל גילוי של תוקפנות כלפינו״.

אמיר ברעם
אמיר ברעםצילום: דובר צה"ל

זירת חיסול אבי תכנית הגרעין של איראן מוחסן פחריזאדהרויטרס

כמה מכלי התקשורת האיראניים יצאו היום (ראשון) בקו תוקפני במיוחד בעקבות החיסול של מוחסן פחריזאדה ביום שישי, המיוחס לישראל, וקראו למנהיגים בטהרן להפציץ את ישראל.

את הקו הנוקשה ביותר נקט העיתון "Kayhan" שקרא למנהיגים האיראניים "להפציץ את עיר הנמל חיפה" בתגובה לחיסול.

האנליסט הביטחוני של העיתון, סאדוללה זראי, כתב כי הפצצת חיפה תביא להרתעת ישראל מפני חיסולים דומים בעתיד וכן מפני המשך התקיפות של יעדי משמרות המהפכה על אדמת לבנון וסוריה.

"הפצצת חיפה והריגת מספר רב של אנשים תביא ללא ספק להרתעה מכיוון שארצות הברית, המשטר הישראלי וסוכניו, אינם מוכנים בשום אופן לקחת חלק במלחמה או בעימות צבאי. מתקפה על חיפה צריכה להיות משמעותית יותר מהתקפת הטילים הבליסטיים של איראן כנגד חיילים אמריקאים בעיראק" כתב זראי שהתייחס למתקפה שהתרחשה בחודש פברואר האחרון ובה נורו טילים על בסיס אמריקאי בעיראק.

חיפה נמצאת באופן תדיר על הכוונת של איראן והארגונים המסונפים לה כגון חיזבאללה, המאיימים לפגוע במיכלי האמוניה בעיר.

הלוויתו של פחריזאדה מתקיימת ביום ראשון כאשר הטלוויזיה האיראנית משדרת לאורך כל היום תמונות של ארונו מוטס לעיר משהאד הנחשבת קדושה לשיעים.

בפרלמנט האיראני התקיים היום דיון בנושא החיסול ונשמעו בו קריאות לנקמה אכזרית במיוחד בישראל. יו"ר הפרלמנט, מוחמד באכר גליבאף, אמר כי "האויב הפושע לא יתחרט על כך אלא בעזרת תגובה קשה".