עמיר בניון
עמיר בניוןצילום מסך מתוך הפרסומת

לפני שנה היו אלו חווה אלברשטיין שרכבה על דרקון בפרסומת ל-yes ו'היהודים' שעשו קניות בסופר ועוררו את זעם הקהל עליהם, עכשיו כנראה הגיע תורו של עמיר.

פרסומת רגילה למראה מציגה בחור צעיר שיורד למכולת, קונה כרטיס לוטו ונהיה מיליונר. עד כאן פרסומת סטנדרטית. אבל, וזה אבל גדול, תוסיפו לזה את עמיר בניון שוכב על ענף ומזמר לירח וקיבלתם סרטון שונה לגמרי.

מיד אחרי שהסרטון יצא לאוויר העולם הגיעו התגובות הרגילות המתלוננות על התמסחרות האומן.

"עמיר, אתה זמר ענק" כותב עומר, "אני מבין שכנראה הציעו לך הצעה טובה בשביל הפרסומת, וההתמסחרות של השיר. לדעתי, זה לא מקדם אותך. לדעתי, היית במקום טוב יותר (לפחות "בחוץ") לפני הפרסומת הזו. לקחת שיר כזה טוב ולמסחר אותו- בשביל מטרה כזו ירודה, לדעתי(!) פוגע לך באופי של המוזיקה שלך". וכמובן, היו שם גם עוד לא מעט תגובות בסגנון "הרס את השיר" ו"לא כל דבר בחיים זה כסף", אני אחסוך לכם...

ביקורת נוספת שעלתה הרבה בתגובות והייתה קצת יותר עניינית וספציפית, הייתה לא על ההתמסחרות אלא על מטרת הפרסומות. "הימורים זה לאנשים שחולמים" כתבה נאווה, "בל רק שחלקם מתעוררים בלי בית ומשפחה מהמחלה הזאת. רובם מתעוררים בלי שום רווח, ופה ושם איזה כמה זוכים ולא יודעים לנהל סכומים כאלה ומתרוששים שוב".

הנושא הזה חזר שוב ושוב עם תגובות כמו "עמיר בניון אני בהלם שאתה משתף איתם פעולה, ו"בושה לאמיר (הטעות במקור) בניון איש שומר דת ומצוות תומך בהימורים פשוט בושה" ועוד.

השיר המקורי

אבל, סיכם את זה יפה גלעד "למרות האסון שההגרלות האלה הביאו על אלפי משפחות בישראל, יש בי הערכה גדולה לפרסומות שגורמות לי לצפות בכל האורך שלהן". בנימה אישית, מעטות הפרסומות שמצליחות לגרום לי לראות אותן עד הסוף, ואת הפרסומת הזו לגמרי ראיתי ואפילו נהניתי, אז שאפו לאנשי הקריאייטיב וכמובן לעמיר המוכשר.

ולגבי עניין ההתמסחרות, אני אישית חושב שבתקופת הקורונה, כל עבודה ו'התמסחרות' היא לגיטימית. וכל עוד אתה לא מתכוון לתת לאמן מסוים סכום שיספיק לו לשכר דירה, אין לך זכות לבקר מישהו אחר שכן עושה את זה. גם אם זה הלוטו? טוב, את השיקול הזה נשאיר לעמיר להחליט.

אז נכון, זו בסך הכל פרסומת, והיא מסחרית וטכנית והכל נכון, אבל עמיר מזכיר לנו שקול כמו שלו אין לאף אחד אחר, וגם פרסומת בכיכובו יכולה להיות חוויה.