יראת שרה יעקב
יראת שרה יעקבצילום: שקד סגל

"אינני יודעת דבר", שרה ברגש יראת-שרה יעקב את מילותיו של המשורר דוד מונוסנגו, במסגרת הפרוייקט "קולותשובה".

את הפרוייקט הגה מונוסנגו, שיחד עם המפיק המוכר טל שגב חיבר שירים מקוריים, כשהמטרה היא לתת לחוזרות בתשובה (בעיקר) לבצע אותם. כך הצטרפו לעניין הזמרות דין דין אביב ושרון רוטר, ודין דין, מורתה של יראת ב'מזמור', המליצה עליה לטל שגב. "כך קיבלתי את השיר הזה, שנבחר לצאת ראשון", אומרת יעקב.

יעקב היא בוגרת מזמור ותושבת עפרה, ועל השיר שכתב לה מונוסנגו היא אומרת שהתחברה מיד. "מה שהנחה אותי לאורך הביצוע הוא תחושת אי הוודאות האופפת אותנו בייחוד בתקופה זו, או כמו שאומר השיר 'אינני יודעת דבר'", היא קובעת.

"אנחנו צריכים לשחרר שליטה, להרפות ולזרום עם המציאות כפי שהיא", אומרת יעקב, וכשאני שואלת אותה איך הייתה העבודה עם נגנים כמו עמית יצחק ומאיה בלזיצמן, היא מספרת שכל אחד הקליט את חלקו שלו, בהתאם לתקופה, כך שלא זכתה לעבוד איתם.

ובכל זאת, היא קובעת בהשלמה: "הכנעה. כן, הכנעה. זו המילה הכי מדויקת לכל מה שהנחה אותי בהגשת השיר", ומסבירה: "כשהמציאות כל כך מתעתעת, עדיף פשוט להיכנע. זה בהחלט לא פשוט לאישה, שרגילה ששליטה מקנה לה ביטחון. אבל בקשת הלב הייתה לתת לגל לעבור ולהרכין ראש לרצון הבורא", היא אומרת בהשלמה.

"מנסיון שלי, כל התנגדות רק מובילה ללחץ ותסכול", היא ממשיכה. "צריך לזרום. או כמו שאמר רב אשר זצ'ל, 'ללכת עם הסיבות'. לזרום עם המציאות כפי שהיא. לנשום ולקבל".

וההצהרות האלו לא היו מן השפה ולחוץ - "אני מרגישה שבעקבות השיר הילדה שבתוכי נעשתה שקטה יותר", מעידה יעקב על התהליך שעברה. "היא קיבלה חיבוק אמיץ כזה שאיפשר לה לגדול ולבטוח, ממש לדרגת ביטחון כזו שמפנקת בהרפייה חלומית, לא משנה כמה סוער בחוץ".

אינני יודעת דבר - מתוך פרויקט קולותשובה
מילים: דויד מונסונגו
לחן: טל שגב
שירה: יראת שרה יעקב
גיטרות: עמית יצחק
צ'לו: מאיה בלזיצמן
עיבוד והפקה מוזיקלית: עמית יצחק, אלדד ברמן וטל שגב
קלידים ותכנותים: טל שגב
הקלטות שירה וטכנאי הקלטה: אמיתי לוטפי אולפני שאקה
מיקס ומאסטרינג: אלדד ברמן אולפני צוללת
צילומים: דויד מונסונגו
בימוי ועריכה:עידן כרמלי