איראן פרסמה את תמונות החשודים בהתנקשות
איראן פרסמה את תמונות החשודים בהתנקשותצילום: רויטרס

שר ההגנה האיראני אמיר חתאמי השתתף בהלווית מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה שחוסל ביום שישי האחרון ואיים בנקמה.

"שום מעשה טרור יישאר ללא מענה על ידי העם האיראני, ומי שביצע את החיסול ייענש. הדם של השהיד ייזכר לנצח והאויב עשה טעות בחיסול הזה", הצהיר השר חתאמי.

בעולם הערבי פורסמו אמש מספר גינויים לחיסולו של פחריזאדה, אשר זכה בעבר לכינוי "אבי תכנית הגרעין של איראן".

משרד החוץ של איחוד האמירויות פרסם הודעה רשמית המגנה את החיסול, בה נאמר ''מתוקף האמונה המושרשת של האמירויות בצורך לחפש את כל מרכיבי היציבות באזור, המדינה מגנה את החיסול שעלול להוביל להתלקחות הסכסוך באזור''. ממלכת ירדן פרסמה אף היא הודעה ברוח דומה.

באבו-דאבי קראו ''לכל הצדדים לשמור על איפוק מיריבי כדי למנוע מכך שהאזור ייגרר לחוסר יציבות''. גם עומאן פרסמה הודעת גינוי וטענה שהחיסול עלול לערער את היציבות האזורית.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות "פארס", בבוקר יום שישי יצאו שלושה רכבי ביטחון לכיוון העיר אבסארד שממזרח לטהרן. רכב האבטחה המוביל התנתק בשלב מסוים מיתר השיירה - מרחק כמה קילומטרים מזירת החיסול - כדי לסרוק אחר פעולות חשודות. זמן קצר לאחר מכן נשמעו יריות.

היריות נורו לעבר הרכב שבו שהה מדען הגרעין כדי למשוך את תשומת לבו. פחריזאדה יצא מהרכב ואז נפתחה לעברו אש כבדה ממכונת ירייה שנשלטה מרחוק והוצבה על-גבי רכב מסחרי קטן מדגם "ניסאן", שעמד במרחק של כ-150 מטרים מרכבו של פחריזאדה. מדען הגרעין נפצע במותן ובגב ולאחר מכן נקבע מותו. גם שומר הראש שלו נפגע מהירי. לאחר מכן פוצץ רכב ה"ניסאן" בהפעלה מרחוק.