איראן פרסמה את תמונות החשודים בהתנקשות
איראן פרסמה את תמונות החשודים בהתנקשותצילום: רויטרס

ערוץ הטלוויזיה האיראני Press TV מדווח הבוקר (שני) על ראיות חדשות שהתגלו בחקירת ההתנקשות במדען הבכיר מוחסן פחריזאדה, ''אבי תוכנית הגרעין''.

על פי הדיווח, הנשק בו השתמשו לחיסול הבכיר היה "נשק ישראלי" שנשלט באמצעות לווין.

שר ההגנה של איראן, הגנרל אמיר חתאמי, איים לנקום ב"אויב" שביצע את החיסול ורמז שהתגובה לא צפויה בקרוב. "נזכור לנצח את הדם של השהיד", אמר. "האויב טעה כשהחליט לבצע את החיסול, אבל הוא יעצור את תוכנית הגרעין אלא יאיץ אותה. התגובה תהיה בוודאות, בינתיים צריך להיאזר בסבלנות''.

אמש פרסם משרד ההגנה של איראן תמונות של ארבעה אנשים המעורבים לטענתו בחיסול המדען הבכיר מוחסן פחריזאדה. התמונות הופצו לכל בתי המלון באיראן, ובעלי המלונות התבקשו להודיע אם אותם אנשים שהו בימים האחרונים באחד מבתי המלון שברשותם.

זירת חיסול אבי תכנית הגרעין של איראן מוחסן פחריזאדהרויטרס

על פי סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ההתנקשות בפחריזאדה בוצעה באמצעות נשק אוטומטי שהופעל בשלט רחוק ולא על ידי חוליית מתנקשים. פחריזאדה ואשתו היו בדרכם לחופשת סוף שבוע בביתם בפרבר של טהרן. יחד איתם בשיירה היו שלושה כלי רכב של מאבטחים.

בשלב מסוים כלי הרכב שהוביל את השיירה עזב אותה כדי לבצע בידוק ביטחוני מקדים של ביתו של פחריזאדה. זמן קצר לאחר מכן נפתחה אש לעבר רכבו של פחריזאדה והוא נעצר.

פחריזאדה יצא מהרכב כיוון שחשב שמכוניתו התנגשה בעצם כלשהו על הכביש או שיש בעיה במנוע. בשלב זה נורתה לעברו אש ממכונית הניסאן שהיתה במרחק 150 מטר משם.

לפי החקירה, האש נורתה ממכונת ירייה שהיתה מורכבת על רכב הניסאן והופעלה בשלט רחוק. פחריזאדה נפגע משלושה כדורים – שאחד פגע בו בעמוד השדרה. כמה שניות לאחר שפחריזאדה נפגע רכב הניסאן ועליו מכונת היריה התפוצץ - ככל הנראה כדי להשמיד ראיות.

הכתב מדיני של "וואלה" ברק רביד שציטט את סוכנות הידיעות האיראנית, סיפר כי פעולת ההתנקשות נמשכה כשלוש דקות בלבד, לא היו מעורבים בה מתנקשים והירי כולו בוצע בשלט רחוק. מהחקירה של גורמי הביטחון האיראנים עולה כי בעל רכב הניסאן עזב את איראן ב-29 באוקטובר.