חרדים וקורונה
חרדים וקורונהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנהל חדר המיון ב'לניאדו', ד"ר אמיר שחר טען הבוקר (ב') כי הציבור החרדי נהג נכון כשביקש להחזיר את החיים למסלולם.

"החרדים התנהגו נכון ונוצרה בקבוצה הזו חסינות עדר. הם צודקים כשמחזירים את החיים לסדרם. כך צריך לעשות בכל המדינה", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

לדבריו, משרד הבריאות מעוות נתונים. "במשרד הבריאות מנותקים ב-100% מהמציאות. כשנגמרו החולים המאומתים, המציאו איזה מדד שקוראים לו R ועל בסיסו פועלים. זה לא נכון".

אמש קיים פרוייקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, תדרוך ובו התייחס לתחלואה בקורונה בקרב המגזר החרדי. "התחלואה במגזר החרדי מתנהגת באופן שונה", אמר אש והעריך כי הטיפול בקורונה במגזר החרדי יהיה אחר: "ההתנהלות מול הנגיף במקרה הזה, מצריכה התייחסות שונה", אמר.

אש העריך כי בקרוב נתוני התחלואה יעלו. "צריכים להיערך לעליה בתחלואה בשבועות הקרובים. אני לא יודע להגיד מתי נצטרך לעצור ולהטיל צעדי ריסון, אבל לא נמשוך כמו בגל הקודם לכיוון קצה הקיבולת של מערכת הבריאות, מתוך הבנה שככל שהצעד מתבצע מוקדם יותר, הצעדים יכולים להיות פחות דרסטיים עם פגיעה פחות גדולה באוכלוסייה".

"נצטרך להמשיך בהגבלות למשך חודשים ארוכים במקביל לתחילת ההתחסנות. הדרכון הירוק רלוונטי לכל מי שבסיכון נמוך להדביק – אנשים עם נוגדנים, מחוסנים, או אנשים שעברו ביומיים האחרונים בדיקה ויצאו שליליים".