פטיש בית משפט
פטיש בית משפטצילום: iStock

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, מרדכי לוי, גזר עונש של 8 חודשי מאסר על תנאי, 200 שעות עבודה לטובת הציבור וקנס בסך 10,000 ש"ח על רו"ח יצחק חדד, גזבר מפלגת "קדימה" לשעבר.

חדד, נגדו הוגש כתב אישום חמור במיוחד הורשע בסופו של יום בעבירה קלה יחסית של הפרת אמונים בתאגיד.

לפסק הדין

בכתב האישום המקורי יוחסו לחדד בין היתר עבירות של גניבה על ידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועשיית פעולת הלבנת הון ברכוש אסור.

חדד התעקש על ניהול המשפט ורק בסיום שמיעת ההוכחות, לאחר שהתברר כי לא היה לו חלק במעשה הגניבה מהמפלגה שביצע שותפו העסקי, הגיעו הצדדים להסכמות דיוניות.

השופט ציין כי גזר הדין חורג לקולא ממתחם העונש הרגיל, וזאת "מטעמי צדק", אותם נימק ב"משקל המצטבר של חלוף הזמן, הפער בין כתב האישום המקורי לעבירה שבה הורשע הנאשם ועינוי הדין שנגרם לנאשם בעקבות כך, ובשים לב לכל יתר השיקולים הרלוונטיים".

בתגובה לגזר הדין מסר חדד, "היום חלפו כעשר שנים מהיום בו ציפי לבני הגישה כנגדי תלונת כזב על גניבה, על מעילה ועל פגיעה בפרטיות וייחסה לי בזדון עבירות פליליות שביצעו אחרים תוך מטרה להסיט ולסלק אותי מתפקידי כגזבר המפלגה ולהסיט את תשומת הלב מעבירות פליליות שביצעו אחרים".

"הדרך הייתה קשה, אפלה ורצופת מכשולים ועלייה עוד יסופר, אבל היו בה גם נקודות אור. צעדתי בדרך קשה מתוך אמונה בצדקתי והחלטה שלא להיכנע עד להוצאת הצדק לאור. במהלך השנים סיימתי תואר ראשון ולימודי תואר שני במשפטים, בית הדין לעבודה פסק לי כנגד מפלגת קדימה פיצויי ענק על פיטורים שלא כדין, נציב הביקורת על מייצגי המדינה השופט בדימוס דוד רוזן קבע כי פרקליטות המדינה הטעתה את בית המשפט העליון בתגובתה לעתירה שהגשתי, אבל הכי חשוב הוא, שאחרי כל אלה ובסיומו של משפט ארוך שנמשך 4 שנים, קבע בית המשפט באופן חד משמעי, שלא היה דבר וחצי דבר עם האשמות הכזב שהוטחו בי", הוסיף חדד.

לדבריו, "כתב האישום הענקי ומרובה העבירות, שהוגש כנגדי לבית המשפט המחוזי, קרס כליל. לא גניבה, לא מעילה, לא הלבנת הון, לא רישום כוזב, לא פגיעה בפרטיות, זיכוי מוחלט מכל עבירות הפשע שבהן הואשמתי על לא עוול בכפי. אחרי שהסתיים המשפט ונכתבו אלפי עמודי פרוטוקול והתקיימו עשרות ישיבות, בית המשפט המחוזי בחר שלא לכתוב הכרעת דין אלא להציע לי הצעה שאין לסרב לה. ובקצרה, שאסכים להודות בהפרת אמונים בלבד ללא מרמה (עבירת עוון ולא פשע), רק מעצם ניגוד העניינים של עשיית עסקים עם מי שהיה רו"ח חיצוני במפלגה והודה וגם הורשע בגניבה. כאדם ישר וכמשפטן בחרתי להיענות להצעה. חסכתי מעצמי שנים נוספות שיהיו אבודות. כל מלחמה צריך לסיים גם כזו שבה אתה לא מנצח בה עד הסוף", הסביר.

לדבריו, "גזר הדין של 200 שעות של״צ (שרות לתועלת הציבור, שימו לב לא עבודות שרות !) תואם, בהתאם לתיקון 113 לחסד"פ את הכרעת הדין. היה צריך לתת משקל רב לפער העצום שבין כתב האישום שהוגש כנגדי לבין תוצאת המשפט, שהיא זיכוי מרובו המכריע של כתב האישום, זיכוי מוחלט מכל עבירות הפשע שבהן הואשמתי ובכלל ביקום מקביל בו קיים צדק מוחלט היה צריך לזכות אותי כליל בלא כל עונש וזאת מפני ההגנה מן הצדק וממראיתו, שאין צודק יותר מלתת לי אותה בתיק זה".

"שנים שאני פועל בהתנדבות למען הציבור, מלווה ומסייע בכל אמצעי שיש לי. תמיד שמחתי להירתם ולסייע בהתנדבות ועל חשבון זמני הפרטי וגם כעת אעשה את שעות השל״צ באהבה וברצון. בסופו של דבר, היום הוא יום ניצחון עצום וחסר תקדים בעבורי. כדי להבין את גודל ההישג שלי צריך להסתכל על דיווחי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל שיעור ההרשעות במשפט הפלילי עומד על כ 99% לכן זיכוי מוחלט בבית משפט מחוזי מכל עבירות הפשע שבהן הואשמתי, זיכוי מעבירות גניבה, זיכוי מעבירות מעילה, זיכוי מעבירות הלבנת הון, זיכוי מעבירות רישום כוזב וזיכוי מעבירות פגיעה בפרטיות, אלו מהווים הישג וניצחון אדיר וחסר תקדים", חתם.