מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחהIstock

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז שיגר מברק לכל נציגויות ישראל בעולם, שבו ביקש להגביר למקסימום את רמת העירנות והכוננות הביטחונית. כך דווח בכאן חדשות.

בישראל חוששים מתגובה איראנית לחיסול מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה, תגובה שעשויה להיות מכוונת נגד דיפלומטים ישראלים ברחבי העולם.

מנכ''ל משרד החוץ כתב לדיפלומטים הישראלים בחו"ל כי "לאור ההתפתחויות האחרונות בסוף השבוע אני מבקש להדגיש את חומרת האירועים והחובה המוטלת על כולנו להבטיח את ביטחונם ובריאותם של כל עובדי הנציגות ובני משפחותיהם, ללא יוצא מן הכלל".

"אני מבקש להקפיד בצורה המירבית על הרמה הגבוהה ביותר של דריכות ועירנות לכל פעילות חריגה באזור הנציגות, בבתי המשפחות ובמוקדי קהילות ישראליות ויהודיות. עלינו להתנהל באחריות ולמלא באופן מוחלט אחר כל נהלי והנחיות הביטחון. יש לדווח מיידית לקב''ט ולמטה על כל אירוע חריג".

שר ההגנה של איראן, הגנרל אמיר חתאמי, איים לנקום ב"אויב" שביצע את החיסול של פחריזאדה ורמז שהתגובה לא צפויה בקרוב. "נזכור לנצח את הדם של השהיד", אמר. "האויב טעה כשהחליט לבצע את החיסול, אבל הוא יעצור את תוכנית הגרעין אלא יאיץ אותה. התגובה תהיה בוודאות, בינתיים צריך להיאזר בסבלנות''.