תיעוד המעצרדוברות המשטרה

המשטרה הגיבה למעצר האלים של האישה החרדית היום (שני) ושחררה תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים מהדקות שלפני המעצר.

כזכור, אישה חרדית הורדה היום באלימות מאוטובוס נוסעים על ידי שוטרי משטרת ישראל בגלל שלא עטתה מסיכה כראוי וסירבה להזדהות.

בסרטון שהפיצה המשטרה נשמעת האישה כשהיא אומרת "באלי להרוג אתכם. מגיע לכם גיהנום. רק לחרדים אתם מתנכלים. תתביישו לכם, יש פה חילונים, לא תעשו להם ככה, נכון? רק לחרדים".

איש התקשורת החרדי דודי זילברשלג כתב: "הלב נחמץ. חילחול השנאה המקננת בתקשורת לכל רובדי העם. התלונות היומיומיות על התעמרות אנשי החוק, מערכת הבריאות, אספסוף מצוי וסתם פקידונים כלפי חרדים זועקת לשמים. ואתם שותקים".

משטרת ישראל, כאמור, הגיבה למקרה: "שוב אנו עדים לפרסומים כוזבים ומעוותים שאינם מציגים את ההתרחשות במלואה בניסיון להכפיש את השוטרים והמשטרה, כפי שניתן לראות בתיעוד שקדם למעצר", נמסר.

לטענת המשטרה, "במהלך פעילת לאכיפת תקנות הקורונה, הבחינו השוטרים באישה שנסעה באוטובוס ציבורי כשהיא לא עוטה מסיכה כנדרש. כשהבחינה בשוטרים שמה את המסיכה על פניה כנדרש ובמשך דקות ביקשו ממנה שוטרת ושוטרים שהיו במקום שוב ושוב להזדהות בפניהם כחוק, אך היא בחרה לסרב בתוקף ולהתעלם מבקשותיהם בניסיון להכשיל את האכיפה".

"בשלב מסויים החלה לגדף את השוטרים ולהקניטם ואף תקפה את השוטרת בפניה ותלשה לה את המסיכה. אז השוטרים נאלצו לעצור את האישה בגין התקיפה תוך שימוש בכוח עקב התנגדותה והיא נלקחה לחקירה במשטרה", כך לשון תגובת משטרת ישראל.