עומר ינקלביץ': "גנץ תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה"חזקי ברוך

עימות חריף נרשם היום (שני) בישיבת הסיעה של ''כחול לבן'', בעקבות אמירתה של שרת התפוצות עומר ינקלביץ' על כך שהמפלגה תתמוך בהסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

חבר הכנסת אסף זמיר אמר ''אני חושב שצריך להצביע על פיזור הכנסת ואנחנו הולכים לבחירות. מה שינקלביץ׳ עושה זה נזק גדול''.

זמיר הטיח בשרה ינקלביץ': ''את עושה את זה ממניעים פוליטיים, אנחנו לא מפלגה של מועצת יש''ע''. ח"כ מיקי חיימוביץ' וזמיר תקפו את שרת התפוצות: "את לא מייצגת אותנו".

שר הביטחון בני גנץ הבהיר לחברי כחול לבן: ''איננו תומכים במאחזים הבלתי חוקיים ולא משנה מי יושב שם, טייס או רופא, זה לא נותן לשבת בשטחים בלתי חוקיים.

''אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקוי 67'. משרד הביטחון עובד בהסדרה של כל המאחזים שיושבים בשטחים חוקיים. כל סטייה מעבר לקו הזה היא לא הקו של כחול לבן'', הדגיש.

ח"כ הילה שי וזאן יצאה להגנתה של השרה עומר ינקלביץ', "מתי המפלגה הוכרזה כמפלגת שמאל?", שאלה וזאן וקראה לעבר ראשי כחול לבן: "אני מתוסכלת, למה לא מעבירים חוקים שלי? ולמה בכירי המפלגה לא משתפים את חברי הכנסת בעניין ההצבעה על פיזור הכנסת?''.

פורום ההתיישבות הצעירה מסר בתגובה: ''אנו מברכים את השר גנץ שהודיע היום מפורשות בישיבת הסיעה כי הוא תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה המונה 70 יישובים ומעל 20,000 מתיישבים אשר יושבים בשטחים חוקיים כדבריו על אדמות מדינה.

''הגיעה העת להפסיק לגרור את ההסדרה המתבקשת ולהביא אותה להחלטת ממשלה בהתאם למדיניות ממשלות ישראל מאז שנת 2011. מה שלא חוקי זה לגרור את ההסדרה עשור. יש לשים לזה סוף כבר בישיבת הממשלה הקרובה״, נמסר.