זה שחוגג וזה שלא. רוקאביצה ובן חיים הערב
זה שחוגג וזה שלא. רוקאביצה ובן חיים הערבצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

אחד נגד כולם. מאז ומעולם המשחקים בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה יצרו עניין רב ורווי שערים, דרמות, מהפכים וגיבורים. 119 פעמים נפגשו השתיים במסגרת הליגה - 46 משחקים נגמרו בניצחון חיפאי, 42 בירושלמי ו-31 תוצאות תיקו.

המפגש ה-120 ביניהן, שהתקיים הערב (שני) ללא קהל, נגמר בתבוסה של הרוח והמנטליות, גם אם התוצאה עוד מרחמת על בית"ר.

היה זה לאחר שחיפה שהגיעה אחרי שני הפסדים התנפלה על האורחים מהבירה מהפתיחה בניסיון להימנע מלהנחיל למאמנה ברק בכר רצף של שלושה הפסדים, דבר שלא היה לו מעולם בכל תקופתו בהפועל באר שבע שם אימן 5 שנים רצופות.

חיפה שספגה בכל אחד מ-11 משחקיה האחרונים בכל המסגרות הכתיבה את הקצב ולא איפשרה לירושלמים להניע את הכדור בחופשיות וכבר לאחר 10 דקות של משחק הגיעה למספר רב של מצבי הבקעה שהסתיימו בלא כלום הודות לשוער בית"ר איתמר ניצן.

בכלל, ניצן היה הכוכב הגדול של המשחק כולו כאשר רשם שיא עם לא פחות מ-10 עצירות ב-55 דקות, עד שנאלץ לרדת מכר הדשא בשל פציעה.

בדקה ה-14 כבר חגגו שחקני חיפה שער יתרון כשמוחמד אבו-פאני עט על כדור חוזר לאחר בעיטת עונשין מ-11 מטרים אותו עצר ניצן, אך מערכת השיפוט VAR ביטלה את השער בטענה כי הקשר החיפאי נכנס לרחבת ה-16 של הירושלמים עוד לפני הבעיטה ובית"ר ניצלה בנס.

גם זה לא עזר לה להתעשת ולהתחיל לשחק כדורגל, ובדקה ה-34 גם איתמר ניצן לא יכול היה לעשות עוד כלום. ניצן עוד הספיק לעצור בעיטה מצויינת במצב של אחד על אחד מול רוקאביציה, אך דולב חזיזה היה מהיר יותר מכל שחקני ההגנה הירושלמים וכבש שער ראשון העונה בליגת העל, שער שהפעם היה חוקי לגמרי.

שחקני בית"ר קיוו לרדת בפיגור שער אחד אל הפסקת המחצית ולעלות אל המחצית השניה עם מעט תקווה להשוות ואף אולי לעשות מהפך, אך בתוך תוספת הזמן כבש לא אחר מאשר ניקיטה רוקאביציה את שער הליגה התשיעי שלו העונה ולמעשה האריך את רצף המשחקים בהם הוא כובש ל-12 עם 14 שערים העונה בסך הכל: 9 שערי ליגה, 4 שערים במוקדמות הליגה האירופית ועוד אחד בגביע הטוטו.

עד כמה המצב של בית"ר היה קשה? צמד המאמנים דראפיץ' וברדה ערכו חילוף מרובע עם פתיחת המחצית השניה, דבר שלא קרה מעולם בתולדות הכדורגל הישראלי. גם החילופים והעובדה שחיפה הורידה את הרגל מהגז לא עזרו לאורחים מהבירה שאפילו לא ניסו לבעוט לעבר שער היריבה שממול ונראה היה שגם בעוד שנה לא יכבשו שער.

בסיום, בית"ר רושמת הפסד שני ברציפות, עם תצוגת כדורגל חלשה נוספת העונה במה שיכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע עבורה. נראה כי גם הכסף שאמור להיכנס מהעסקה עם איחוד האמירויות לא יעזור לה במצבה המקצועי והמנטלי. במקרה שלה - התוצאות לא משקרות וכסף לא יקנה עבורה הכל.