מרק בלזברג
מרק בלזברגצילום: משפחה אחת

ארגון ׳משפחה אחת׳ אשר פועל כבר קרוב ל-20 שנה בסיוע וליווי למשפחות נפגעי טרור מתכונן לקראת אירוע גיוס התרומות השנתי וערך את אירוע השגרירים אשר יובילו את הקמפיין.

האירוע אשר מתקיים מדי שנה במפגש חגיגי נערך השנה בפורמט דיגיטלי ושודר מאולפן מיוחד. את האירוע הנחו דן כנר וחברת הכנסת לשעבר עידית סילמן.

במהלך השידור נשאו דברים כלת פרס ישראל מרים פרץ ששכלה את בניה אוריאל ואלירז ז״ל, עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי ששכל את אחיו שלום יוחאי ז״ל, הרב אוהד טהרלב ששכל את בנו אלחי ז״ל וחברי הכנסת לשעבר מאיר שטרית ועידית סילמן. את הערב ליווה הקומיקאי גיל ססובר בקטעי סטנדאפ מיוחדים.

׳משפחה אחת' הוקמה על-ידי שנטל ומרק בלזברג למען נפגעי הטרור ובני משפחותיהם בישראל. העמותה מחבקת את מי ששכול, פציעה גופנית או פגיעה נפשית שינו את עולמו – ודואגת שלעולם לא יתמודד לבד.

בעמותה פעילים כ-500 מתנדבים, 37 אנשי צוות מומחים בשלושה מרכזי סיוע ארציים. עד כה הפעילה העמותה מעל 3,550 תכניות שיקום אישיות.

עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי אמר ״זה בדיוק מה שהתקופה כופה עלינו ומכתיבה לנו - הרבה ריחוק. והריחוק הזה רק מבליט את הצורך בביחד שמשפחה אחת נותנת. ועכשיו כשהפעילות מתרחשת בצורה אחרת, אנחנו מרגישים כמה הפעילות הזאת נצרכת בכל שנה וגם כמה היא נצרכת עכשיו שרבים מאיתנו לבד או פחות ביחד עם פחות אנשים מבדרך כלל. זאת רק סיבה שאנחנו צריכים להתאמץ יותר ולהתגייס יותר ולתרום יותר כדי שהמפעל הנפלא הזה של משפחה אחת ימשיך״.

מרים פרץ סיפרה ״גם משפחתי נמנית עם משפחה אחת ואני לעולם אוקיר ואודה על הליווי והתמיכה לאחר שנפל בני השני אלירז. זכינו ונהינו מכנסי הורים, מחוגים להורים ממסעות לנכדים שלי לילדים של אלירז.

''הקורונה לא הפסיקה את הפעילות של משפחה אחת. ליווי המשפחות הוא הליך ארוך מתמיד וימיומי הם ממשיכים לתמוך ולסייע ועכשיו הגיע הזמן של כולנו לסייע ולתרום למשפחה אחת. ברוך ה׳ נתפלל שיפסק הטרור בארץ אבל עדין מישהו ללוות את כל המשפחות גם אם עברו 20 שנה וזה מה שמשפחה אחת עושה''.

מייסד העמותה מרק בלזברג אמר באירוע: ״אני גאה להיות חלק מהמשפחה הגדולה הזאת שנקראת משפחה אחת. יחד בנינו קהילה תומכת ומעצימה יחד התחזקנו כמשפחה. יחד עזרנו לנפגעי הטרור ויחד גרמנו לשינויים גדולים מאוד בחיי אלפי אנשים. משפחה אחת מלווה כמעט 20 שנה את משפחות השכול ומסייעת להם בכל דרך אפשרית בלי לשאול למה ומדוע אלא כמה ואיך''.