יהושע ונחמה ביטקובר
יהושע ונחמה ביטקוברעצמי

מכון ''עומק הקשר'' זכה עד כה ללוות 800 בנות לחופתן.במכון מתקיימת פעילות עניפה של אימון רגשי, סדנאות והכשרת מאמנות לתחום הספציפי הזה - אימון רגשי לקראת נישואין.

בנוסף, למכון רשימת תפוצה של אלפי בנות, המקבלות מדי שבוע סיפורים המלווים בכלי אימון והדרכה - ללא עלות/

במסגרת מיזם 252 תעלה הערב (רביעי) הרצאתה של נחמה ביטקובר העומדת בראש מכון 'עומק הקשר'. כותרת הרצאתה היא 'לעבור את הקיר – זיהוי המחסום בדרך לחופה'. שוחחנו איתה לקראת ההרצאה.

"המכון שלנו זכה ללוות את הבת ה-800 לחופה. זו זכות מאוד גדולה", מספרת ביטקובר על המכון שבימים אלה פותח גם מסלול מיוחד להכשרת מאמנות רגשיות. בדבריה היא מתייחסת למניע המרכזי המוביל לשינוי תודעה סביב חיפוש נכון של זוגיות: "הרציונל הוא שכל אחד, בעומק שלו, רוצה להתחתן, וכשאני לא מרגישה את הרצון הזה, או כשהרצון הזה לא בא לידי ביטוי, בדרך כלל יעמוד שם מחסום, מודע או לא מודע. השיטה שזכינו לפתח היא לזהות את המחסום הזה ובעזרת ה' לפתוח אותו וכך לפתוח את הדרך לחופה".

מחסומים הללו שניצבים בדרך לחופה יכולים להיות מאפיקים וכיוונים שונים וביטקובר מציינת כי לא תמיד ברור לנו עד כמה יש באפשרותינו להשפיע על המחסום ולפנות אותו: "כשהמחסום פנימי ברור יותר איך זה בהשפעה שלי, וגם אז, יש עבודה פנימית לזהות אותו באופן ממוקד, ולשחרר אותו. אחד הדברים המאתגרים הוא להבין איך יש לנו השפעה גם על מחסום חיצוני. לדוגמא, אם בת אומרת שאין לה הצעות, לכאורה זה מחסום חיצוני אבל העבודה היא לראות איך אני לוקחת אחריות על הדבר הזה, איך אני יכולה לדאוג שיהיו לי הצעות, ואם אני לא דואגת שיהיו לי הצעות, מה חוסם אותי, אולי אני מרגישה שמשפיל או מנמיך אותי לבקש הצעות, ובדרך כלל זה יושב על עוד דברים וכשפותחים את זה הרבה נפתח".

מאחר ולכל אחד מאפיינים שונים של מחסומים, האם ניתן לייצר בהרצאה אחת תבנית שאליה ניתן להכניס את כלל המחסומים? ביטקובר משיבה: "ברור שלא נפתור את הכול בשיעור אחד, אבל ניתן תבנית שאיתה ניתן להתחיל לזהות ולמקד ואחרי השיעור מוצע למשתתפי 252 להשתתף בסדנא המלווה אישית כל אחד עם הנקודה שלו במפגשים אישיים עם מאמנת. הסדנא הזו מוצעת ל-252 בתשלום מסובסד ובו ניתן למקד כל אחד באופן אישי".

לשיחה עם נחמה מצטרף בעלה, הרב יהושע ביטקובר, רב המכון ומי שפיתח את סדנת ''לפרוץ את המחסום'', והוא אומר: "הצלחנו לפרק את הדרך למציאת המחסום לצעדים קטנים בתרגילים שבעזרתם כל אחד יכול למצוא מה המשפט החוסם שלו. כל אחד יכול לעשות לעצמו איבחון בעזרת התרגילים הללו".

למעשה בהרצאתה נחמה ביטקובר תבנה עם כל משתתף את התהליך המדוייק של מה צריך לקרות כדי שאני אתחתן - במציאות. לפרק את המשימה לחלקים קטנים. לאחר מכן, תהיה אפשרות להתחיל את התהליך לאבחון המחסומים באופן מדויק. המשך הטיפול והפירוק יתבצע בסדנה עצמה.

רוצים להצטרף למיזם 252 גם? לחצו כאן