שליחי חב"ד
שליחי חב"דצילום: בנצי ששון

בעקבות חיסולו של מוחסן פחריזאדה, 'אבי תוכנית הגרעין האיראני', תוגברה בימים האחרונים האבטחה על מוסדות יהודיים רבים ברחבי העולם כמו בתי כנסת, בתי־ספר יהודיים ועוד.

'מחלקת הביטחון' של חב”ד המהווה שלוחה של ‘המרכז לענייני חינוך’, שיגרה ‘אזהרת בטיחות’ אל אלפי שלוחי חב”ד ברחבי העולם.

בהודעה נאמר כי "ביום ששי, 27 בנובמבר, נהרג מוחסן פחריזאדה, שהיה המוח לכאורה של תוכנית הנשק הגרעיני של איראן, בפיגוע הפצצה וירי ליד טהרן. בכירים איראניים רבים האשימו את ישראל בהתקפה ונשבעו לנקום את מותו".

"פעמים רבות בעבר, ישראל ויהודים ברחבי העולם, היו המטרות של איראן וחיזבאללה. אתרים ישראליים ויהודיים נתפסים כיעדים פוטנציאליים עיקריים בעקבות מתקפות כאלה".

בדבריהם הבהירו כי אין מדע קונקרטי לפיגוע אולם הזהירות חשובה. "אמנם כרגע אין מידע קונקרטי שמצביע על איום ישיר על מרכזי חב”ד כתוצאה מזה, אך כמו בעבר, קיים חשש שהמצב הנוכחי והמתח הגדול, עלולים לתרום למצבי סיכון ואיום מוגברים למבנים יהודיים – כולל מרכזי חב”ד”.

הם פירטו כמה צעדים פרקטיים. "היות שמתכנני מתקפות מסוג זה פועלים בכל רחבי העולם, אנו קוראים לכל המרכזים שלנו בעולם להיות בכוננות גבוהה וממליצים את ההמלצות הבאות: שמרו על מודעות מוגברת כאשר אתם נמצאים בציבור ובבית חב”ד שלכם או בסביבתו והקדישו תשומת לב מיוחדת לכל אדם שאינו מוכר לכם".

"דווחו מיד על כל התנהגות או פעילות חשובה לאנשי אכיפת החוק הקרובים, היו זהירים בפרסום המיקום והזמנים של אירועים ציבוריים כלשהם, היו עירניים לחבילות או שקיות ללא השגחה, תבקשו סיוע מוגבר ונוכחות רבה יותר מצד רשויות החוק המקומיות בכל מה שקשור לבטחון, שקלו שימוש בתיגבור האבטחה על ידי חברות אבטחה פרטיות, דווחו על כל התנהגות או פעילות חשודה לאנשי אכיפת החוק הקרובים”.

ההודעה נחתמה בבקשה: "אם אתם עדים לפעילות חשודה, לא משנה כמה טריוויאלית היא נראית לכם, אנא יידעו אותנו".