מנור סולומון הערב. כוכב נולד
מנור סולומון הערב. כוכב נולדצילום: רויטרס

גדול עליה. חודש וחצי עבר מאז הפעם האחרונה בה נפגשו ריאל מדריד ושחטאר דונייצק במסגרת ליגת האלופות, ונראה היה כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

ריאל הובכה אז במה שהיה לאחד מההפתעות הגדולות ביותר בכדורגל האירופי בשנים האחרונות, כשהפסידה לקבוצה הקטנה מאוקראינה בתוצאה 3:2 בבית, כאשר 3 השערים של האוקראינים נכבשו כבר במחצית הראשונה.

אז, את אחד מאותם השערים שנכבשו ומה שנחשב לשער היפה ביותר במשחק, כבש לא אחר מאשר מנור סולומון הצעיר שהגיע לאוקראינה ממכבי פתח תקווה ונחשב כבר עכשיו לאחד מהכישרונות הגדולים ביותר של ישראל בכל הזמנים.

סולומון פתח אז בהרכב בשל היעדרותם של לא פחות מ-9 שחקני סגל בשל הידבקותם בנגיף הקורונה ופתח את העונה בצורה אדירה כשהמשיך להרשית גם בליגה האוקראינית.

שערו של סולומון אז יצר עניין גדול של קבוצות רבות מכל אירופה סביבו, אך עם הזמן הלהט דעך וסולומון חזר לספסל.

הערב (שלישי) שוב נפגשו ריאל ושחטאר ושוב סיפק המשחק ביניהן הפתעה גדולה, עליה אחראי שוב לא אחר מאשר מנור סולומון הישראלי המוכשר.

אז נכון, גם הפעם ריאל הופיעה בהרכב חסר אחרי מכת פציעות בלתי נגמרת, כשזו חסרה את אדן הזאר שנפצע וייעדר כחודש, ואת הקפטן סרחיו ראמוס, פדריקו ואלוורדה, דני קרבאחל ואלברו אודריוסולה שפצועים כבר תקופה לא קצרה וכן לוקה יוביץ' שנמצא חיובי לקורונה, ועדיין, הפסד שני ברציפות לאוקראינים לא היה בתכניות שלהם ולא היה אמור לקרות.

כאמור, הרבה בזכותו של סולומון. אחרי שכבש את השער השלישי בניצחון לפני חודש וחצי כשפתח בהרכב הפותח, הפעם עלה סולומון לשחק רק בדקה ה-74, כאשר שחטאר שלו כבר הובילה בהפתעה על ריאל בתוצאה 0:1. בדקה ה-82 סולומון שיחזר כמעט במדוייק את השער שכבש מול הספרדים החזקים, אלופי אירופה עד לא מזמן, בסיבוב הקודם.

סולומון קיבל כדור בחצי המגרש של קבוצתו ודהר לבדו כל הדרך עד לשערה של ריאל. גם שני שחקני הגנה לא הצליחו למנוע ממנו ולעצור אותו מלבעוט כדור אל שער האורחים הספרדיים, כדור שנכנס לרשת וקבע את תוצאת המשחק.

שחטאר וסולומון שכל תוצאה מלבד ניצחון הייתה מסיימת עבורם באופן סופי ומעשי את המסע האירופי בליגת האלופות, מפתיעים שוב את ריאל מדריד החזקה, כשהניצחון שלהם הערב אמנם משווה אותם אל ריאל מדריד עם אותו מאזן נקודות אך בשל העובדה כי ניצחה אותה פעמיים, שחטאר היא זו שבמקום השני בטבלת הבית וריאל במקום השלישי.

כעת, דווקא ריאל, שיאנית הזכיות במפעל, היא זו שעומדת בפני סכנת הדחה מליגת האלופות כבר בשלב הבתים. אם אכן זה יקרה, תהיה זו סנסציה והיסטוריה של ממש כאשר לראשונה זו תסיים את המסע האירופי שלה מוקדם מהצפוי, כבר אחרי שלב הבתים, וכל זה בגלל מנור סולומון.

בשבוע הבא יוכלו סולומון ושחטאר להעפיל לשלב הבא אם ינצחו את אינטר האיטלקית, מולה כבר כבש סולומון שער. האם הכישרון הישראלי יעלה את קבוצתו אל שלב 16 הגדולות בליגת האלופות?

בינתיים, השער של סולומון מעלה אותו אל המקום השני ברשימת כובשי השערים הישראלי במפעל היוקרתי ביותר בכדורגל האירופי, כשבמאזנו 4 שערים בליגת האלופות והוא משתווה לערן זהבי וברוך דגו שכבר לא ישחקו שם. סולומון רחוק רק 3 שערים מיוסי בניון שכבר פרש ממשחק. יש עתיד לכדורגל הישראלי.