רה''מ נתניהו, אתמול
רה''מ נתניהו, אתמולצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו טוען כי החלטתו בשלהי הכנסת הקודמת לוותר על החסינות נגרמה משום שהיועץ המשפטי לממשלה הטעה אותו לחשוב שהליך החסינות בכנסת החל.

על פי הדיווח של כתב "כאן" אמוץ שפירא, סנגורי נתניהו יטענו בשבוע הבא בבית המשפט המחוזי בירושלים כי נתניהו לא ויתר על בקשת החסינות.

סנגורי ראש הממשלה טוענים כי הליך החסינות בעניינו של נתניהו כלל לא החל משום שהיועץ המשפטי לממשלה העביר את כתב האישום המתוקן עם רשימת העדים ליושב ראש הכנסת בלבד, אך הוא לא נמסר ליושב ראש ועדת הכנסת, משום שלא היתה ועדה כזו.

לדבריהם, למרות זאת הבהיר היועמ"ש לנתניהו כי עומד לו חודש להגשת בקשה לחסינות. באי כוחו של נתניהו כתבו לבית המשפט המחוזי כי למעשה היועמ"ש הטעה אותו לחשוב שמניין 30 הימים להגשת בקשת החסינות החל, אף שבפועל מניין הימים להגשת החסינות לא התחיל ולא היה יכול להתחיל.

בשל כך הם טוענים כי "אין לראות בהודעת הוויתור של נתניהו על החסינות כוויתור על בקשת החסינות - שכן למעשה הליך החסינות מעולם לא החל לאור העובדה שהיועמ"ש לא המציא ולא יכול היה להמציא את כתב האישום ליו"ר ועדת הכנסת, לאור העובדה שיו"ר הכנסת לא יכול היה להעביר את בקשת החסינות לוועדת הכנסת ולאור העובדה ש'הודעת הוויתור' לא נמסרה ליו"ר ועדת הכנסת".

אמוץ שפירא דיווח עוד כי סנגוריו של נתניהו צפויים להעלות בדיון ביום ראשון את סוגיית החסינות באופן ממוקד גם בנוגע לפרשת 2000. הם יטענו כי לנתניהו עומדת חסינות עניינית ולכן על בית המשפט לבטל את האישום הזה נגדו, שבו, כזכור,הוא מואשם במרמה והפרת אמונים.

במסמך שהגישו לבית המשפט הם כותבים בין השאר כי פעילותו של נתניהו בנוגע לחוק ישראל היום נעשתה מכח ומתוקף תפקידו הפרלמנטרי וכי מדובר בפעולות לגיטימיות, חוקיות ומותרות שנעשו במסגרת תפקידו הטבעי של חבר הכנסת.

לדבריהם הפגישות עם נוני מוזס היו הרבה אחרי שנתניהו החל לפעול כפרלמנטר בקשר לחוק ישראל היום, וכי הפגישות עם מוזס היו המשך ישיר לפעולות פרלמנטריות שלו.

סנגורי נתניהו יטענו כי נתניהו פעל כדין אבל גם אם כטענת המאשימה עשה משהו לא חוקי בפגישות המאוחרות עם מוזס, הרי שזה מצוי בתוך מתחם הסיכון הטבעי שלו מתוקף תפקידו כחבר כנסת.